نرم افزار و اینترنت

گوگل درایو بزودی برای ویندوز آرم منتشر می شود

به دنبال معرفی دو پردازنده جدید هشت هسته‌ای Snapdragon X Plus که قابلیت دسترسی به کوپایلت پلاس را فراهم می‌کنند، مدیرعامل کوالکام اعلام کرد که گوگل قصد دارد به زودی کلاینت Drive خود را برای ویندوز آرم عرضه کند. در حال حاضر، نصب آن بر روی دستگاه‌های آرم ممکن نیست، اما انتظار می‌رود که نسخه بومی آن تا پایان سال جاری منتشر شود.

علاوه بر گوگل درایو، ویندوز آرم به زودی نسخه‌های بومی برخی از سرویس‌های VPN محبوب مانند NordVPN و ExpressVPN را نیز دریافت خواهد کرد. این سرویس‌ها هم‌اکنون در دسترس هستند و به کاهش فاصله برنامه‌ها در کوپایلت پلاس پی‌سی ها کمک می‌کنند. کوپایلت پلاس پی‌سی ها که از جدیدترین پردازنده‌های کوالکام بهره می‌برند، اوایل امسال عرضه شدند و نظرات مثبتی در زمینه بهره‌وری انرژی و عملکرد دریافت کردند.

با این حال، هنوز شکافی در دسترسی برنامه‌ها وجود دارد که مایکروسافت و کوالکام در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های بیشتری به صورت بومی بر روی دستگاه‌های ویندوز آرم کار کنند. این تلاش‌ها تاکنون موفقیت‌آمیز بوده‌اند، چرا که برنامه‌های محبوبی مانند کروم، DaVinci Resolve و Adobe Illustrator هم‌اکنون با ویندوز سازگار با ARM کار می‌کنند.

توسعه‌دهندگان بیشتری در حال کار بر روی بهینه‌سازی برنامه‌های خود هستند و انتظار می‌رود که کوپایلت پلاس پی‌سی ها با قیمت مناسب‌تر، به تسریع چرخه‌های ویندوز در ARM و افزایش پذیرش آن کمک کنند. همچنین، عرضه محصولات جدیدی مانند سرفیس پرو 7 و سرفیس لپ‌تاپ 7 برای کسب‌وکار، به گسترش دسترسی به مشتریان تجاری کمک خواهد کرد.

در حال حاضر، دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون تنها در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها موجود هستند، اما کوالکام و شرکایش در حال کار بر روی گسترش این تراشه‌ها به دیگر دستگاه‌ها، از جمله رایانه‌های رومیزی و حتی سرورها هستند. اگر برنامه مورد نیاز شما به صورت بومی در ویندوز آرم اجرا نمی‌شود، می‌توانید از شبیه‌ساز به‌روز شده Prism مایکروسافت استفاده کنید که عملکرد و کارایی قابل توجهی را ارائه می‌دهد. با این حال، باید توجه داشت که نه همه برنامه‌ها و به‌خصوص بازی‌ها، قابل اجرا بر روی رایانه‌های شخصی Copilot+ هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا