لپ تاپ

لپ تاپ مفهومی لنوو Auto Twist می تواند به فرمان شما بچرخد و خم شود

در سال گذشته، لنوو گجت مفهومی بی نظیری به نام پروژه کریستال را رونمایی کرد که نخستین لپ‌تاپ جهان با صفحه نمایش شفاف میکرو LED بود. امروز، در ادامه سنتی که در طول نمایشگاه IFA برای لنوو شکل گرفته، این شرکت با یک نوت‌بوک آزمایشی دیگر بازگشته که این بار با یک لولای چرخان موتوری مجهز شده است.

آخرین مفهوم طراحی شده توسط لنوو، که Auto Twist AI PC نام دارد، در حالت بسته تقریباً مشابه یک لپ‌تاپ تاشوی معمولی است. با این حال، با یک دستور صوتی ساده، درب آن به صورت خودکار باز شده و به هر زاویه‌ای می‌چرخد (حتی به حالت تبلت). در حالی که هنوز قیمت رسمی یا برنامه‌ای برای تولید انبوه این دستگاه وجود ندارد، لنوو اعلام کرد که Auto Twist با هدف افزایش سازگاری، بهبود ارگونومی و امنیت بهتر طراحی شده است.

اما فعلاً، هدف اصلی شرکت این است که کشف کند کدام محیط‌ها یا کاربردها می‌توانند بهترین بهره‌برداری را از لپ‌تاپ با این طراحی نوین داشته باشند. به عنوان مثال، با استفاده از ردیابی اشیاء داخلی، Auto Twist می‌تواند نمایشگر خود را حرکت دهد و افراد را هنگام راه رفتن در اتاق دنبال کند، که در هنگام ارائه‌ها بسیار مفید است. همچنین می‌تواند بدن و احتمالاً وضعیت بدنی فرد را تشخیص دهد تا پیش از اینکه نمایشگر را به بهترین موقعیت برای کاهش خستگی یا فشار ببرد.

از سوی دیگر، لپ‌تاپ می‌تواند تشخیص دهد که زمانی که استفاده نمی‌شود و سپس درب خود را ببندد تا از دسترسی ناخواسته کاربران جلوگیری کند. و در حالی که برچسب هوش مصنوعی Auto Twist کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، لنوو امیدوار است که لپ‌تاپ بتواند بسیاری از این کارها را به صورت مستقل یا از طریق کنترل صوتی ساده با زبان طبیعی انجام دهد (لپ‌تاپ در حال حاضر از دستورات برای تبدیل به حالت لپ‌تاپ، حالت تاشو و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند).

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا