صوتی و تصویری

سونی دو پروژکتور جدید 4K HDR لیزری BRAVIA با پردازنده XR را معرفی کرد

سونی امروز دو پروژکتور سینمای خانگی لیزری 4K با نام‌های BRAVIA Projector 8 و BRAVIA Projector 9 را معرفی کرد. این دو پروژکتور، نخستین‌هایی هستند که از فناوری XR Processing بهره می‌برند، پردازش ویدیوی پیشرفته‌ای که در تلویزیون‌های براویا سونی به کار رفته و ویژگی‌های تصویری قدرتمندی را برای دوستداران فیلم، طرفداران ورزش و گیمرهای حرفه‌ای فراهم می‌آورد.

پروژکتورهای جدید، اولین محصولاتی هستند که به مجموعه کامل سینمای خانگی BRAVIA سونی می‌پیوندند و در کنار تلویزیون‌های براویا و سیستم‌های صوتی تئاتر خانگی براویا قرار می‌گیرند. BRAVIA با هدف ارتقاء وفاداری به محتوای سینمایی طراحی شده است و تصویر و صدایی خیره‌کننده را در منزل، همانطور که فیلم‌سازان تصور می‌کردند، ارائه می‌دهد. این پروژکتورهای جدید، وضوح تصویر، رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای را به همراه تجربیات بصری حرفه‌ای در خانه به ارمغان می‌آورند.

تجربه HDR سینمایی در سطح حرفه ای

پروژکتورهای لیزری BRAVIA Projector 8 و BRAVIA Projector 9 4K HDR، نخستین پروژکتورهای سری سینمای خانگی سونی هستند که از پردازنده XR استفاده می‌کنند. این مجموعه شامل ویژگی‌هایی چون XR Dynamic Tone Mapping، XR Deep Black، XR TRILUMINOS PRO و XR Clear برای ارائه تصویری حرفه‌ای است.

XR Dynamic Tone Mapping، روشنایی را در هر فریم تجزیه و تحلیل کرده و نگاشت تن بهینه‌ای را فراهم می‌آورد که تصاویری با درجه‌بندی غنی، روشنایی بالا و رنگ‌های دقیق را نمایش می‌دهد. همچنین، XR Deep Black با کنترل کاهش نور لیزری در صحنه‌های تاریک، سیاهی‌های عمیق‌تری را ایجاد می‌کند و تن و بیان رنگ را حفظ می‌نماید.

ویژگی XR TRILUMINOS PRO، بیش از یک میلیارد رنگ را به زندگی می‌آورد و با فناوری XR Clear Image، که با استفاده از یک پایگاه داده وسیع برای بازسازی بافت‌ها و جزئیات از دست رفته، تمامی تصاویر را به کیفیت 4K ارتقا داده و نویز را به حداقل می‌رساند.

طراحی شده برای خانه

پروژکتورهای سونی با منبع نور لیزری منحصربه‌فرد مجهز شده‌اند که در طرح‌های سبک وزن و فشرده، برنده جایزه سونی، روشنایی بالاتری ارائه می‌کنند. پروژکتور BRAVIA 9 تا 3400 لومن و پروژکتور BRAVIA 82 تا 2700 لومن روشنایی دارد.

برای گیمرها، پشتیبانی از 4K 120 FPS با تاخیر ورودی 12 میلی‌ثانیه و حالت تأخیر خودکار کم از طریق ورودی‌های HDMI 2.1، حرکتی صاف و واضح برای گیم‌پلی واکنش‌گرا و فراگیر را فراهم می‌آورد. پروژکتور BRAVIA 9 همچنین با Live Color Enhancer تجهیز شده است تا تصاویری زنده‌تر و روشن‌تر حتی در محیط‌های پرنور ارائه دهد.

کاهش اثرات زیست محیطی

سونی به تعهد خود برای ارائه راه‌حل‌هایی با عملکرد پایدارتر در بازار با معرفی این مدل‌های جدید ادامه می‌دهد. مدل XR Deep Black با کنترل بهینه خروجی لیزر در هر فریم، کارایی انرژی را افزایش می‌دهد و هر دو مدل با استفاده از منبع نور لیزری فاقد جیوه ساخته شده‌اند. پروژکتور BRAVIA 9 (VPL-XW8100ES) جایگزین مدل فعلی VPL-XW7000ES سونی می‌شود و هر دو پروژکتور جدید برای استفاده در سینماهای خانگی و اتاق‌های مدیا طراحی شده‌اند.

پروژکتور BRAVIA 8 (VPL-XW6100ES) با قیمت پیشنهادی خرده فروشی 15999.99 دلار آمریکا و 21999.99 دلار کانادا عرضه می‌شود. پروژکتور BRAVIA 9 (VPL-XW8100ES) نیز با قیمت خرده فروشی 31,999.99 دلار آمریکا و 43,999.99 دلار کانادا موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا