صوتی و تصویری

هدفون استودیویی سونی MDR-M1 با ارتقای صوتی و راحتی بهتر معرفی شد

هدفون سونی MDR-7506 به انتخابی محبوب برای استودیوهای ضبط و تولیدکنندگان موسیقی تبدیل شده است. این مدل با قیمتی حدود 100 دلار، صدایی شفاف و دقیق ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد دقیقاً بفهمید شنوندگان چه چیزی خواهند شنید. امروز، شرکت سونی مدل جدیدتری از هدفون‌های استودیویی، MDR-M1 را معرفی کرده که با طراحی به‌روزرسانی شده، درایورهای نوین، دامنه فرکانسی گسترده‌تر و پاسخ فرکانس پایین بهبود یافته، گزینه‌ای قدرتمندتر را ارائه می‌دهد.

MDR-M1 از درایورهای تازه توسعه یافته‌ای بهره می‌برد که قابلیت پاسخ‌گویی به فرکانس‌هایی از 5 هرتز تا 80 کیلوهرتز را دارند. سونی تأکید می‌کند که این دامنه فرکانسی وسیع برای دقت در جزئیات ظریف منابع صوتی ضبط شده مختلف، به ویژه برای فرمت‌هایی مانند Dolby Atmos و 360 Reality Audio، اهمیت زیادی دارد. درایورهای به کار رفته در این مدل دارای لبه‌های نرم برای فرکانس‌های بسیار پایین و ساختار گنبدی سخت برای بازتولید دقیق فرکانس‌های بسیار بالا هستند.

علاوه بر این، یک “پورت تنظیم شده” در بخش خارجی گوشی‌ها وجود دارد که سونی آن را کنترل پاسخ ضربان نامیده و برای تهویه مورد نیاز جهت بهبود کنترل فرکانس‌های پایین طراحی شده است. این شرکت اعلام کرده که این قطعه به همراه یک دیافراگم بهینه‌سازی شده برای ارائه “پاسخ باس قوی و محکم” کار می‌کند.

آکیهیرو نیشیمورا، مهندس Power Station در برکلی، نیویورک که با سونی در توسعه این هدفون همکاری کرده، توضیح می‌دهد: “در جلسات ضبط، اهمیت دادن به آنچه نوازندگان و خوانندگان هنگام نواختن یا خواندن می‌شنوند، حائز اهمیت است. MDR-M1 همان حس گوش دادن در اتاق کنترل را به شما می‌دهد و ساخت موسیقی را با گوش دادن به یکدیگر آسان‌تر می‌کند”.

این هدفون‌ها پشت بسته هستند، بنابراین دیگر نگران نشت صدا یا سر و صدای محیطی نیستید. سونی پدهای گوش قابل تعویض را برای راحتی بیشتر و عایق‌بندی بهتر صدا افزایش داده است. وزن کلی نیز در مقایسه با MDR-7506 کاهش یافته، به این معنا که جلسات ضبط طولانی‌تر دیگر آنچنان سنگین نخواهند بود. MDR-M1 با دو کابل جداشدنی و اتصالات آلومینیومی ماشین‌کاری شده عرضه می‌شود، یکی با مینی دوشاخه و آداپتور پلاگین استریو و دیگری گزینه‌ای کوتاه‌تر برای اتصال به تجهیزات حرفه‌ای متنوع.

سونی توجه داشته که MDR-M1 را بادوام‌تر کند، چرا که ممکن است در استودیو یا محیط‌های دیگر ضبط و ویرایش به زمین بیفتد یا پرتاب شود. MDR-M1 هم‌اکنون با قیمت 250 دلار برای پیش‌خرید موجود است، که نسبت به MDR-7506 افزایش قیمت قابل توجهی دارد. اگر به هدفون‌های پشت باز برای ضبط و ویرایش علاقه‌مندید، MDR-MV1 دارای ویژگی‌های مشابه با این مدل جدید است، اما قیمت آن بیش از 400 دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا