هوش مصنوعی

دسترسی زودهنگام به قابلیت Ask Photos مبتنی بر گوگل جمینی

به‌روزرسانی‌های Google Photos مبتنی بر هوش مصنوعی در حال گسترش هستند. Ask Photos، ربات چت مبتنی بر Gemini که به کاربران اجازه می‌دهد تا با جستجوی خاص و مکالمه‌ای در عکس‌هایشان داشته باشند، در دسترسی اولیه برای برخی کاربران در آمریکا عرضه شده است. همچنین، جستجوی پیشرفته‌تر برای پرسش‌های توصیفی در Google Photos از امروز برای تمام کاربران انگلیسی‌زبان آغاز شده است.

جستجوی پیشرفته در Google Photos اکنون امکان استفاده از پرسش‌های توصیفی بیشتری را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، در حالی که پیشتر می‌توانستید برای “دریاچه” جستجو کنید، اکنون قادرید عبارت “قایق‌سواری در دریاچه‌ای که توسط کوه‌ها احاطه شده” را جستجو نمایید. Ask Photos، ربات چت Google Photos که در رویداد I/O در ماه مه معرفی شد، این قابلیت‌ها را گسترش می‌دهد.

با پشتیبانی از Gemini، یک تب جدید در پایین برنامه Photos ایجاد شده که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از زبان طبیعی، در مورد هر موضوعی در کتابخانه خود سوال کنند. گوگل نمونه‌هایی مانند “نمایش بهترین عکس از هر پارک ملی که بازدید کرده‌ام” را ارائه داده که از داده‌های مکانی برای بررسی عکس‌های پارک‌های شما و برخی از قضاوت‌های ذهنی ربات برای تعیین بهترین عکس استفاده می‌کند.

مشابه سایر ویژگی‌های ربات چت، Ask Photos قادر است به درخواست‌های بعدی نیز پاسخ دهد. بنابراین، اگر در بار اول موفق به دریافت پاسخ نشدید، می‌توانید از آن بخواهید تا پارامترهای جستجو را تغییر دهد و دوباره تلاش کند. گوگل اعلام کرده است که داده‌های Photos شما هرگز برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.

هرچند انسان‌ها ممکن است درخواست‌ها را بررسی کنند، اما این بررسی‌ها از حساب گوگل شما جدا خواهند بود، بنابراین بازبین‌ها نخواهند دانست که چه کسی درخواست را ارسال کرده است. پاسخ‌های Ask Google، از جمله عکس‌ها یا ویدیوها توسط افراد واقعی بررسی نمی‌شوند، مگر در مواردی که بازخورد ارائه شود یا (طبق گفته شرکت) فقط در موارد نادر برای رسیدگی به سوء استفاده‌ها.

اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، می‌توانید از هم اکنون برای دسترسی به Ask Photos در لیست انتظار ثبت‌نام کنید. در همین حال، قابلیت جستجوی توصیفی Google Photos هم اکنون برای کاربران انگلیسی‌زبان اندروید و iOS در دسترس است و در حال گسترش می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا