نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت به طور پیش فرض ActiveX را در آفیس 2024 خاموش می کند

مایکروسافت آفیس 2024، جدیدترین نسخه برنامه‌های بهره‌وری این شرکت، در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. این مجموعه علاوه بر ویژگی‌های نوین، شامل تغییرات، بهبودها و به‌روزرسانی‌های امنیتی متعددی خواهد بود. یکی از این به‌روزرسانی‌ها به طور مستقیم بر کاربرانی که در گردش کار خود از اسناد حاوی اشیاء ActiveX استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

در آفیس 2024، کنترل‌های ActiveX در Word، Excel، PowerPoint و Visio به صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهند شد و کاربران هیچ هشداری دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت اطلاعیه‌ای درباره تغییر پیش رو در مرکز مدیریت مایکروسافت 365 (MC884011، از طریق @teroalhonen در X) منتشر نموده است:

با عرضه آفیس 2024، تنظیمات پیش‌فرض پیکربندی برای اشیاء ActiveX از گزینه “Prompt me” به تنظیمی تغییر می‌کند که قبل از فعال‌سازی همه کنترل‌ها، حداقل محدودیت‌ها را برای غیرفعال‌سازی بدون اعلان اعمال می‌کند. این تغییر برای نسخه‌های دسکتاپ Win32 ورد، اکسل، پاورپوینت و Visio اجرایی خواهد شد.

پس از این تغییر، کاربران دیگر قادر به ایجاد یا تعامل با اشیاء ActiveX در اسناد آفیس نخواهند بود. اشیاء ActiveX موجود به صورت تصویر ثابت قابل مشاهده باقی می‌مانند، اما تعامل با آن‌ها ممکن نخواهد بود. در SKUهای غیرتجاری آفیس، هنگامی که یک شیء ActiveX با رفتار پیش‌فرض جدید مسدود می‌شود، کاربران اعلانی را دریافت خواهند کرد که نشان می‌دهد تنظیم پیش‌فرض جدید معادل با تنظیم خط مشی گروه DisableAllActiveX است.

این تغییر در ماه اکتبر و همزمان با انتشار آفیس 2024 اعمال خواهد شد و برنامه‌های مایکروسافت 365 نیز در آوریل 2025 از این رویه پیروی خواهند کرد. غیرفعال‌سازی ActiveX در آفیس 2024 بخشی از فرآیند چند ساله حذف تدریجی این فریم‌ورک است که به دلیل مشکلات امنیتی و تجربه کاربری نامطلوب شناخته شده است. با این وجود، مایکروسافت همچنان به کاربران اجازه می‌دهد که برای مقاصد سازگاری، ActiveX را در برنامه‌های آفیس و مایکروسافت اج از طریق حالت اینترنت اکسپلورر فعال کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا