هوش مصنوعی

توسعه ابزار جدید یوتیوب برای شناسایی صداها و چهره های تولیدی توسط هوش مصنوعی

در دوران کنونی هوش مصنوعی، تشخیص اینکه آیا محتوای مشاهده شده اصلی بوده یا توسط هوش مصنوعی تولید شده، اهمیت بیشتری یافته است. هوش مصنوعی به حدی پیشرفته شده که تفکیک بین محتوای اصلی و محتوای تولیدی هوش مصنوعی بسیار مشکل است.

خوشبختانه، یوتیوب در حال توسعه‌ی یک فناوری نوین است که به کاربران در شناسایی آهنگ‌های اصیل کمک می‌کند. یوتیوب در یک بیانیه‌ی رسمی وبلاگی اعلام کرده است که این فناوری در سیستم Content ID (سیستمی برای شناسایی محتوای دارای حق کپی‌رایت) در حال توسعه است. این ابزار جدید به کاربران امکان می‌دهد تا تشخیص دهند آیا به آهنگ اصلی گوش می‌دهند یا به نسخه‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

این قابلیت جدید به کاربران اطمینان می‌دهد که آهنگ‌هایی که در یوتیوب گوش می‌دهند اصیل هستند، نه تولیدات هوش مصنوعی. یوتیوب با چندین شریک در حال همکاری برای بهبود این ابزار است و برنامه دارد تا این برنامه‌ی آزمایشی را در اوایل سال آینده راه‌اندازی کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این ویژگی به زودی به صورت گسترده‌ای عرضه خواهد شد.

یوتیوب اعلام کرده است که در حال توسعه یک فناوری نوین است که به افرادی از حوزه‌های مختلف، از جمله سازندگان محتوا، بازیگران، موسیقی‌دانان و ورزشکاران، این امکان را می‌دهد تا محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی که چهره‌های آن‌ها را در یوتیوب به نمایش می‌گذارد، شناسایی و کنترل کنند. این ابزار به تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که بدون رضایت از دیپ‌فیک‌های افراد مشهور یا خالقان استفاده می‌کند، کمک خواهد کرد. یوتیوب بیان می‌کند:

این دو ویژگی جدید بر پایه تجربه ما در توسعه راهکارهای فناورانه برای مقابله با چالش‌های حقوقی در مقیاس بزرگ است. از سال 2007، سیستم Content ID امکان کنترل دقیقی را برای صاحبان حقوق بر کلیه کاتالوگ‌هایشان در یوتیوب فراهم آورده است (که سالانه میلیاردها ادعای حقوقی را پردازش می‌کند)، در حالی که همزمان میلیاردها دلار درآمد جدید را برای هنرمندان و خالقان محتوا از طریق استفاده مجدد از آثارشان به ارمغان می‌آورد. ما متعهدیم که همین سطح از حمایت و امکانات را به دوران هوش مصنوعی بیاوریم.

باید منتظر ماند و دید که یوتیوب چگونه این فناوری تشخیص محتوای هوش مصنوعی را در پلتفرم خود پیاده‌سازی خواهد کرد. در اخبار دیگر یوتیوب، این شرکت به تازگی ویژگی جدیدی برای کنترل والدین برای نوجوانان را معرفی کرده است که به والدین اجازه می‌دهد تا با پیوند دادن حساب‌های خود به حساب‌های فرزندانشان، از فعالیت‌های آنلاین آن‌ها آگاه شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا