موبایل و تبلت

سامسونگ در حال توسعه Sensor Shift OIS برای دوربین گوشی است

سامسونگ سالانه کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند خود را ارتقا می‌دهد و به نظر می‌رسد که این روند در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال توسعه یک سیستم تثبیت‌کننده دوربین جدید برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است. بر اساس برخی از اسناد ثبت اختراع، سامسونگ در حال کار بر روی فناوری Sensor Shift OIS برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 6 که در سال 2015 عرضه شد، نخستین گوشی این شرکت با قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بود. از آن زمان تاکنون، سامسونگ عملکرد OIS را بهبود بخشیده، اما همچنان از همان مکانیزم تثبیت لنز استفاده می‌کند. در مقابل، اپل در سال 2020 با معرفی آیفون 12 پرو مکس، از OIS معمولی به Sensor Shift OIS روی آورد. در حالی که سامسونگ در سال‌های 2021 و 2023 بر روی Sensor Shift OIS کار کرده است، این ویژگی هنوز در هیچ یک از تلفن‌های این شرکت به کار گرفته نشده است. به نظر می‌رسد که تلاش‌های سامسونگ برای توسعه Sensor Shift OIS همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش‌های GalaxyClub، اخیراً پتنتی توسط Samsung Electro-Mechanics در پایان ماه ژوئیه 2024 به ثبت رسیده است. این پتنت به “محرکی برای تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال و ماژول دوربین شامل همان ماژول” اشاره دارد که بیشتر به روش تثبیت‌کننده دوربین مشابه با Sensor Shift OIS اشاره می‌کند. این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه استفاده از نیروی محرک کمتر برای تثبیت سنسور دوربین، دقت بیشتری در تصحیح موقعیت سنسور به همراه دارد.

بر اساس اسناد ثبت اختراع 32 صفحه‌ای، مشخص است که سامسونگ به توسعه Sensor Shift OIS برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی قادر خواهد بود این فناوری را در گوشی‌های هوشمند خود به کار بگیرد. انتظار می‌رفت که سری گلکسی اس 24 از Sensor Shift OIS بهره‌مند شود، اما این اتفاق نیفتاد. امید است که سامسونگ این فناوری را در گلکسی اس 25 اولترا که گفته می‌شود دارای بهبودهای قابل توجهی در دوربین است، عرضه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا