نرم افزار و اینترنت

کاربران واتس اپ و مسنجر در اروپا گزینه چت شخص ثالث دریافت کردند

به لطف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، متا ملزم به اتصال واتس اپ و مسنجر به برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث شده است تا کاربران بتوانند با هم چت کنند. متا اخیراً تصاویری از این قابلیت و آنچه که کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند را منتشر کرده است. این شرکت بزرگ رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که این ویژگی جدید برای کسانی در اروپا که مایل به ارتباط با دوستانشان در سایر پلتفرم‌ها هستند، در دسترس خواهد بود.

اگرچه متا اشاره‌ای به گسترش بیشتر نکرده، اما پلتفرم Threads آن بخشی از شبکه‌های اجتماعی Fediverse محسوب می‌شود، بنابراین امکان دارد که این شرکت در آینده به سمت همکاری با سایر پلتفرم‌ها حرکت کند و شاید شاهد گسترش چت‌های شخص ثالث در سراسر جهان باشیم (نه فقط در اتحادیه اروپا). متا اعلام کرده که کاربران واتس اپ و مسنجر در اروپا به زودی از قابلیت چت‌های شخص ثالث مطلع خواهند شد.

این شرکت یک فرآیند ورود ساده برای کاربران طراحی کرده تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی کسب کرده و آن را فعال کنند. کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که از کدام برنامه‌های شخص ثالث پیام‌ها را دریافت کنند و چگونه می‌خواهند صندوق ورودی خود را مدیریت کنند. گزینه‌ای برای دریافت چت‌های شخص ثالث در لیست چت اصلی مسنجر و واتس‌اپ وجود دارد و همچنین امکان جداسازی آن‌ها برای جلوگیری از سردرگمی فراهم است.

این تنظیمات را می‌توان در هر زمانی تغییر داد، بسته به اینکه کدام یک را راحت‌تر می‌یابید. متا تأیید کرده است که چت‌های شخص ثالث از ویژگی‌های پیام‌رسانی غنی پشتیبانی خواهند کرد، که فراتر از نیازهای DMA است. این ویژگی‌های غنی شامل واکنش‌ها، پاسخ‌های مستقیم، نشانگرهای تایپ و رسیدهای خواندن می‌شود.

علاوه بر این، متا قصد دارد در سال آینده امکان ایجاد گروه‌هایی برای چت‌های شخص ثالث را فراهم کند و در سال 2027، قابلیت تماس صوتی و تصویری را به آن اضافه نماید. متا اعلام کرده است که به همکاری خود با سرویس‌های پیام‌رسان شخص ثالث ادامه خواهد داد تا از امنیت چت‌ها اطمینان حاصل کند. به محض اینکه یک سرویس پیام‌رسان شخص ثالث فناوری لازم را برای ارائه این ویژگی‌ها به صورت تجربه‌ای کاربرپسند و امن فراهم کند، کاربران شاهد ظهور گزینه‌های چت شخص ثالث خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا