گجت و پوشیدنی

اپل واچ سری 10 معرفی شد

اپل رویداد بزرگ خود را با معرفی واچ سری 10 آغاز کرد، که تقریباً با یک طراحی کاملاً جدید و ظاهری نو برای اولترا 2 همراه است. ما شاهد آغازی با مدلی کاملاً جدید هستیم.

اپل واچ سری 10

این نسل جدید دارای بزرگ‌ترین نمایشگر در میان تمام ساعت‌های اپل است – این شامل اپل واچ اولترا 2 هم می‌شود – و همچنین به عنوان نازک‌ترین ساعت شرکت شناخته می‌شود. علاوه بر این، ظرفیت شارژ نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. در یک کلام، این مدل شبیه به نسخه‌ای باریک‌تر از اولترا است و حتی نسخه جدیدی با بدنه تیتانیوم دارد.

بگذارید با صفحه نمایش آغاز کنیم، چرا که این یک بهبود بزرگ محسوب می‌شود. این نمایشگر کمی بزرگ‌تر از اولترا است (هر دو نسل دارای 1.92 اینچ بودند)، و در مقایسه با نسل‌های غیر اولترا، تا 30 درصد بزرگ‌تر است. اپل موفق شده نرخ تازه‌سازی را از یک بار در دقیقه به یک بار در ثانیه افزایش دهد. این به این معناست که صفحه نمایش همیشه روشن حالا می‌تواند حرکت عقربه‌ها را به صورت تیک‌تاک نشان دهد.

برای کاربرانی که از نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌کنند، نمایشگر جدید تا 40 درصد در زاویه دید روشن‌تر است و مشاهده اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. طبیعتاً، نمایشگر بزرگ‌تر به برنامه‌ها امکان می‌دهد تا متن بیشتری را نمایش دهند و تایپ کردن روی ساعت را راحت‌تر می‌سازد. سری 10 اپل واچ نازک‌تر از پیش است و اکنون با ضخامت 9.7 میلی‌متر، 1 میلی‌متر کمتر از سری 9 می‌باشد. مدل آلومینیومی نیز تقریباً 10 درصد سبک‌تر از مدل‌های قبلی است.

علی‌رغم این تغییرات، اپل توانسته است عمر باتری را حفظ کند و با یک بار شارژ، 18 ساعت کارکرد دارد. بنابراین، شارژ روزانه همچنان ضروری است. خوشبختانه، اپل فرآیند شارژ را تسریع بخشیده است و تنها 30 دقیقه برای رسیدن به 80 درصد شارژ نیاز است. این ساعت از شارژ MagSafe و Qi 2 پشتیبانی می‌کند. مدل آلومینیومی در رنگ‌های رزگلد، نقره‌ای و گزینه جدید جت مشکی موجود است.

این اولین بار است که اپل واچ با پوشش آلومینیومی جلا داده شده عرضه می‌شود. همچنین، نسخه‌ای پریمیوم‌تر که حتی سبک‌تر است، در دسترس است. اپل گزینه فولاد ضد زنگ را برای اپل واچ حذف کرده و به جای آن تیتانیوم را ارائه می‌دهد که 20 درصد سبک‌تر است. این مدل در رنگ‌های طبیعی، طلایی و خاکستری اسلیت عرضه می‌شود. اپل بندهای میلانی و پیوندی را برای همخوانی با مواد جدید به‌روزرسانی کرده است. صفحه نمایش توسط یاقوت کبود محافظت می‌شود.

سری 10 اپل واچ شباهت زیادی به مدل اولترا دارد و با انتخاب فلزی متنوع عرضه می‌شود. مقاومت در برابر آب آن ارتقاء یافته و به یک عمق‌سنج جدید مجهز شده که به صورت خودکار هنگام شیرجه فعال می‌شود و تا عمق 6 متر/20 فوت ردیابی می‌کند، همراه با تایمری برای زمان‌بندی شیرجه و نشانگری برای بیشترین عمقی که به آن دست یافته‌اید. همچنین، سنسور دمای آب نیز تعبیه شده است.

سری 10 برای غواصی ایده‌آل است و حتی اپلیکیشن +Oceanic را پشتیبانی می‌کند. این ساعت می‌تواند در فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری یا کایاک‌سواری نیز همراه شما باشد. برنامه‌ای جدید برای نمایش اطلاعات جزر و مد وجود دارد و برنامه Paddle Logger اطلاعات خط ساحلی را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد طرح شناوری ایجاد کنید.

اپل در حال توسعه ویژگی‌های ردیابی سلامتی در ساعت‌های خود است. آیا می‌دانستید که 80 درصد از افراد مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده نشده‌اند؟ خوب، سری 10 دارای قابلیت تشخیص آپنه خواب است و گزارش‌های صبحگاهی از اختلالات تنفسی در خواب را ارائه می‌دهد. در هر دوره 30 روزه، ساعت داده‌های جمع‌آوری شده را تحلیل می‌کند و در صورت مشاهده خطر آپنه خواب، به شما هشدار می‌دهد.

اپل امیدوار است که مجوزهای لازم را از FDA و دیگر آژانس‌ها در بیش از 150 کشور دریافت کند. به‌روزرسانی تشخیص آپنه خواب به زودی برای اپل واچ سری 9 و واچ اولترا 2 عرضه خواهد شد. اپل ناچار شد اسپیکر ساعت را از نو طراحی کند. ماژول جدید 30 درصد کوچکتر است و اکنون می‌توان از آن به عنوان بلندگو استفاده کرد، به این معنا که می‌توانید بدون نیاز به هدفون، به موسیقی یا پادکست گوش دهید.

البته، برای تماس‌های صوتی نیز قابل استفاده است. چیپست جدید و قدرتمند با استفاده از هوش مصنوعی نویز را حذف می‌کند تا کیفیت تماس‌های شما را بهبود بخشد. Apple S10 مجهز به یک موتور عصبی 4 هسته‌ای است که اجرای برخی وظایف را در دستگاه ممکن می‌سازد. ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل نمایش ویجت‌های مناسب در هر لحظه و انتخاب بهترین عکس برای پس‌زمینه است. اپل واچ سری 10 از امروز قابل پیش‌سفارش است و از 20 سپتامبر، دو هفته دیگر، در دسترس خواهد بود.

اپل واچ اولترا 2

هنوز هیچ اولترا جدیدی وجود ندارد. با این حال، یک ظاهر جدید برای اپل واچ اولترا 2 معرفی شده است: Satin Black. این روکش مات از طریق یک فرآیند خاص تولید می‌شود که مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی به آن می‌بخشد. ساعت همچنان از تیتانیوم ساخته شده، به خصوص از 95 درصد تیتانیوم بازیافتی درجه 5 بهره می برد(تیتانیوم سری 10 نیز از مواد بازیافتی ساخته شده است). قسمت پشتی از زیرکونیای سخت تولید شده است.

برای تکمیل ظاهر جدید، اپل یک حلقه میلانی تیتانیوم جدید نیز طراحی کرده است که از غواصان الهام گرفته و برای آن‌ها ساخته شده است. و اگر هم اکنون یک Ultra 2 دارید، جای نگرانی نیست، چرا که نسخه‌ای از حلقه جدید برای هماهنگی با ظاهر تیتانیوم طبیعی اصلی نیز موجود است. هرمس، شریک دیرینه، نیز یک بند ساعت جدید طراحی کرده که از قایقرانی الهام گرفته شده است.

همچنین یک صفحه ساعت همسان وجود دارد که اگر از آن استفاده شود، دکمه Action به یک تایمر شمارش معکوس با تم دریایی تنظیم می‌گردد. Apple Watch Ultra 2 با رنگ مشکی ساتن از امروز قابل پیش‌سفارش است و در تاریخ 20 سپتامبر عرضه خواهد شد. قیمت آن همان 800 دلار است (تمام ساعت‌های اولترا دارای GPS+Cellular هستند).

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا