رپورتاژ آگهی

6 مدل از بهترین لپ تاپ دانشجویی

امروزه، یکی از اصلی‌ترین لوازم هر دانشجو لپ تاپ است که می‌تواند به عنوان دستیاری برای انجام کارهای روزمره و تحصیلی آن‌ها باشد. از نگارش مقالات و انجام پروژه‌های تحصیلی گرفته تا شرکت در کلاس‌های آنلاین و وبگردی، خرید لپ تاپ می‌تواند جزو نیاز‌های اصلی دانشجو باشد؛ البته با توجه به وجود لپ‌تاپ‌های متنوع در بازار، خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی ممکن است کمی دشوار به‌نظر برسد، چرا که این موضوع با توجه به رشته‌ تحصیلی متفاوت است.

به عنوان مثال دانشجوی مهندسی به لپ تاپی نیاز دارد از پس اجرای نرم‌افزارهای سنگین برآید یا برای دانشجوهای رشته انسانی دستگاهی مناسب است که سبک و قابل حمل باشد و در عین حال از عمر باتری طولانی بهره ببرد. در نهایت قیمت لپ تاپ دانشجویی مورد دیگری است که در کنار مشخصات فنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به موارد فوق، در این راهنما قصد داریم به 6 مدل از بهترین لپ تاپ دانشجویی که جزو بهترین‌های بازار ایران هستند بپردازیم تا با کسب اطلاعات دقیق، دستگاهی را انتخاب کنید که نه نتها پاسخگوی نیازهای تحصیلی شما باشد، بلکه قیمت آن هم با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد. با ما همراه باشید.

لپ تاپ ایسوس X515MA نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی گرافیک اینتل UHD، رم ۴ گیگابایت، حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD 

اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، لپ‌ تاپ ایسوس X515MA با طراحی زیبا، می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی باشد. این مدل لپ تاپ ایسوس با نمایشگر نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی Full HD، تجربه بصری مطلوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین به دلیل برخورداری از پردازنده Intel Celeron N4020 در کنار ۴ گیگابایت رم می‌تواند از پس انجام کارهای سبک مانند مرور وب، تماشای فیلم و انجام پروژه‌های تحصیلی با نرم‌افزار‌های سبک مانند آفیس برآید.

از طرف دیگر کارت گرافیک Intel UHD Graphics برای کارهای گرافیکی سبک یا پخش ویدئوهایی با کیفیت HD مناسب است. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD هم سرعت خوبی برای اجرای برنامه‌ها ارائه می‌دهد و فضای مطلوبی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها فراهم می‌کند. در نهایت لپ تاپ ایسوس X515MA برای دانشجوهایی مناسب است که قصد خرید لپ‌تاپی مقرون به صرفه اما کارآمد را دارند.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VI نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی، پردازنده Core i7-13620H، گرافیک ۸ گیگابایت RTX 4070، رم ۱۶ گیگابایت، حافظه یک ترابایت SSD 

از جمله لپ تاپ‌هایی که می‌تواند برای دانشجوهای مهندسی یا گرافیک مناسب باشد،  ایسوس TUF Gaming F15 FX507VI است که ترکیبی برنده را از قدرت و عملکرد مطلوب ارائه می‌دهد و یکی از بهترین لپ تاپ دانشجویی محسوب می‌شود. با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی Full HD به همراه نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، می‌توانید تجربه فوق‌‌العاده‌ای از انجام پروژه‌های دانشگاهی یا تماشای ویدئوها و اجرای برنامه‌های گرافیکی داشته باشید. همچنین ترکیب پردازنده Intel Core i7-13620H و ۱۶ گیگابایت رم، می‌توانند عملکردی روان و سریع را برای اجرای برنامه‌های مهندسی یا گرافیکی داشته باشند.

در کنار آن، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی، قادر به انجام کارهای گرافیکی پیشرفته برای رشته‌های طراحی و انیمیشن خواهد بود. در نهایت حافظه یک ترابایت SSD می‌تواند فضایی کافی برای ذخیره‌سازی پروژه‌ها، فایل‌های سنگین باشد. اگر دانشجوی رشته‌هایی هستید که با لپ تاپ قدرتمند برای پروژه‌های آن نیاز است، خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VI به شما پیشنهاد می‌شود که البته باید بودجه نسبتا زیادی هم برای آن در نظر بگیرید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی پردازنده Core i5-12450H، گرافیک اینتل UHD، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD 

در رنج لپ تاپ دانشجویی میان رده، به سراغ لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 می‌رویم که برای افرادی که به دستگاهی کارآمد با قابلیت حمل آسان نیاز دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این مدل لپ تاپ لنوو به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی TN با رزولوشن Full HD مجهز شده که می‌تواند از پس اجرای ویدیو‌ها و کارهایی از قبیل وب‌گردی به‌خوبی برآید.

همچنین پردازنده Core i5-12450H با ۸ گیگابایت رم به همراه گرافیک یکپارچه اینتل UHD برای انجام کارهایی از قبیل نگارش مقالات، مرور وب و اجرای و نمایش نرم‌افزارهای آموزشی گزینه خوبی است و یکی از بهترین لپ تاپ دانشجویی است. در کنار این قابلیت‌ها، حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD مقدار فضای کافی جهت ذخیره‌سازی پروژه‌ها و فایل‌های درسی به حساب می‌آید. خرید لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad Slim 3 به واسطه طراحی باریک و وزن سبک به همراه ترکیبی از کارایی و قیمت مناسب، پیشنهاد ما به شما خواهد بود.

لپ تاپ اپل مک بوک ایر M1 2020 مدل MGN63 نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی، تراشه M1، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD

اگر دانشجویی هستید که به اکوسیستم اپل علاقه دارید، یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانید به سراغ آن بروید، لپ‌ تاپ اپل مک‌ بوک ایر M1 2020 مدل MGN63 است که با نمایشگر  ۱۳٫۳ اینچی از نوع  IPS LCD می‌تواند یکی از  بهترین لپ تاپ های دانشجویی برای تمامی رشته‌ها باشد. همچنین طراحی مک بوک‌ها طوری است که می‌‌توانید به راحتی آن را کیف یا کوله خود قرار داده و حمل کنید.

در بخش سخت افزاری آن، با تراشه Apple M1 با ۸ هسته پردازشی، مواجه هستیم که قدرت مطلوب و بهینه‌ای را برای انجام کارهای تحصیل از جمله نگارش مقالات یا حتی ویرایش عکس و ویدئو، ارائه می‌دهد. این مدل لپ تاپ اپل از گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD برخوردار است که سرعت بالا و پردازش نرم و روان را ارائه می‌دهد. همچنین فضایی کافی برای دخیره‌سازی در اختیار خواهید داشت. در کنار تمامی این ویژگی‌ها عمر باتری طولانی، همراهی این دستگاه را در طول روز تحصیلی شما تضمین می‌کند.

بهترین لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ ایسوس ExpertBook B1 نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی، پردازنده Core i5 1235U، گرافیک اینتل UHD، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD

مدل پنجم از  بهترین لپ تاپ دانشجویی، ایسوس ExpertBook B1 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی Full HD از نوع TN است که می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای افرادی باشد که به دنبال عملکرد خوب با قابلیت حمل آسان هستند. این مدل لپ تاپ ایسوس از پردازنده Intel Core i5-1235 U و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد که توانایی انجام چند کار به صورت همزمان و پروژه‌های نسبتا سنگین دانشگاهی را دارد؛ البته گرافیک Intel UHD برای کارهای گرافیکی سبک، تماشای ویدیوها و وب‌گردی است. در کنار مشخصات فنی، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD را خواهید داشت که علاوه بر عملکرد سریع، برای ذخیره پروژه‌ها و فایل‌های مورد نیاز کافی خواهد بود. در نتیجه اگر برای تحصیل انتخاب شما لپ تاپ دانشجویی قابل حمل و کارآمد است، خرید  ایسوس ExpertBook B1 به شما پیشنهاد می‌شود.

لپ تاپ ایسر Nitro V 15 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی پردازنده Core i5 13420H، گرافیک ۶ گیگابایت RTX 3050، رم ۸ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت SSD

پروژه‌های سنگین و انجام کارهای گرافیکی پیشرفته، نیازمند لپ تاپی است که قدرت پردازشی بالایی را ارائه دهد؛ یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید به سراغ آن بروید، لپ تاپ ایسر Nitro V 15 است. این لپ تاپ با  نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی Full HD می‌تواند محتواها را به خوبی نمایش دهد و به دلیل برخورداری از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، سرعت خوبی را تجربه خواهید کرد. ترکیب پردازنده Intel Core i5-13420H و ۸ گیگابایت رم، قدرت مطلوبی برای برنامه‌نویسی و اجرای نرم‌افزارهای سنگین ارائه می‌دهد که کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی، قدرت آن را تکمیل می‌کند.

لپ تاپ دانشجویی در جشنواره بازگشت به مدرسه

از نظر حافظه هم، ۵۱۲  گیگابایت SSD مقدار مناسبی برای  ذخیره‌سازی فایل‌ها و پروژه‌های تحصیلی است و سرعت بوت شدن نسبتا عالی را دارد. در نتیجه اگر طراحی مدرن و زیبا در کنار قدرت سخت افزاری برای خرید لپ تاپ دانشجویی برای شما اولویت است، می‌توانید به سراغ  ایسر Nitro V 15 بروید؛ البته با توجه به اینکه قیمت لپ تاپ دانشجویی  معمولا کم است، برای این مدل لپ تاپ باید بودجه  بیشتری در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

در مطلب فوق، 6 تا از بهترین لپ تاپ های دانشجویی بازار را معرفی کرده‌ایم که شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید از میان آن‌ها یک مورد را برای خرید انتخاب کنید. خرید آنلاین یکی از روش‌های کارآمدی است که می‌توانید برای خرید لپ تاپ دانشجویی به سراغ آن بروید؛ اما لازمه آن انتخاب فروشگاهی مطمئن برای تجربه خریدی امن است. فروشگاه اینترنتی فراکو، به عنوان بستر هوشمند خرید انواع کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کند که می‌تواند انتخابی مطمئن برای شما محسوب شود. چنانچه قصد خرید لپ تاپ دانشجویی را دارید می‌توانید در سایت فراکو به صورت نقدی و اقساطی اقدام به خرید کنید. جشنواره بازگشت به مدرسه، در سایت فراکو که از تاریخ 20 شهریور تا 5 مهر  برگزار می‌شود بهترین زمان برای خرید لپ تاپ های دانشجویی است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا