موبایل و تبلتهوش مصنوعی

تاریخ انتشار iOS 18 و Apple Intelligence مشخص شد

اپل اعلام کرده است که iOS 18 در تاریخ 16 سپتامبر منتشر خواهد شد، که دقیقاً یک هفته از امروز فاصله دارد. این انتشار پیش از عرضه آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در تاریخ 20 سپتامبر صورت می‌گیرد، که همگی با نسخه پیش‌نصب‌شده iOS 18 عرضه خواهند شد. این به‌روزرسانی برای تمامی دستگاه‌های آیفون پشتیبانی‌شده در دسترس قرار خواهد گرفت و باید در همان روز برای کسانی که مایل به دریافت آن هستند، بدون تأخیر چند هفته‌ای معمول اپل، قابل دسترس باشد.

Apple Intelligence به‌عنوان بخشی از iOS 18 در دسترس نخواهد بود. اولین مجموعه ویژگی‌ها در iOS 18.1 (همچنین در iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1) که در ماه اکتبر عرضه می‌شوند، ارائه خواهد شد. این ویژگی‌ها ابتدا فقط به زبان انگلیسی آمریکایی ارائه می‌شوند و قرار است در ماه دسامبر به زبان‌های انگلیسی محلی‌سازی‌شده در استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا گسترش یابند.

در سال آینده، پشتیبانی از زبان‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی نیز اضافه خواهد شد. پس در ماه اکتبر، شما چه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را دریافت خواهید کرد؟ ابزارهای نوشتاری، ایجاد فیلم از توضیحات در قابلیت Memories در Photos، جستجوی عکس‌های خاص با استفاده از زبان طبیعی، جستجوی لحظات خاص در ویدیوها، و ویژگی پاکسازی که امکان حذف اشیاء یا افراد از عکس‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین ضبط، رونویسی و خلاصه‌سازی صدا در یادداشت‌ها و برنامه‌های تلفنی، اعلان‌های خلاصه، پیام‌های اولویت‌دار در ایمیل، خلاصه‌های ایمیل، پاسخ‌های هوشمند در ایمیل، و سیری بازطراحی‌شده که از تایپ کردن پشتیبانی می‌کند و “طبیعی‌تر” و “انعطاف‌پذیرتر” است. سیری همچنین قادر به پاسخگویی به “هزاران سوال” درباره ویژگی‌ها و تنظیمات دستگاه‌های اپل خواهد بود.

سپس، “در اواخر سال و در ماه‌های آتی»، Image Playground برای تولید تصاویر و ایموجی ها، Image Wand برای تولید تصاویر از طرح‌ها، و سیری که از زمینه شخصی شما برای ارائه اطلاعات متناسب استفاده می‌کند، عرضه خواهند شد. همچنین دارای آگاهی از محتوای صفحه بوده و قادر به انجام صدها عملیات جدید در اپل و برنامه‌های شخص ثالث است. ChatGPT نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

Apple Intelligence تنها برای خانواده تازه‌راه‌اندازی‌شده آیفون 16، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، آیپدها و مک‌های مجهز به تراشه‌های M1 یا جدیدتر در دسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا