هوش مصنوعی

همه چیز در رابطه با هوش مصنوعی Apple Intelligence

حال که Vision Pro در دسترس قرار گرفته و Apple Car به طور رسمی کنار گذاشته شده، چشم‌انداز آینده برای غول فناوری کوپرتینو چگونه است؟ اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تمامی بازیگران عمده در عرصه هوش مصنوعی در حال فعالیت هستند.

تاکنون، اپل به طور چشمگیری در این حوزه غایب بود. چه اتفاقی افتاده است؟ همانطور که انتظار می‌رود، این شرکت همچنان اطلاعات کمی را فاش می‌کند. تیزرهای اخیر نشان‌دهنده فعالیت‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی هستند که بالاخره به عنوان بخشی از iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia معرفی شده‌اند. با این حال، اپل اعلام کرده که این ویژگی‌ها تا انتشار iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS 15.1 در ماه اکتبر در دسترس نخواهند بود.

با رویکرد معمول اپل، ما با هوش مصنوعی معمولی روبرو نیستیم، بلکه با Apple Intelligence مواجه هستیم که به گونه‌ای طراحی شده تا تجربه‌ای شخصی‌تر ارائه دهد. این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیار جذاب است. اما این هوش مصنوعی دقیقاً چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ در ادامه هر آنچه باید در مورد Apple Intelligence بدانید، آورده شده است.

Apple Intelligence چه کاری می تواند انجام دهد؟

Apple Intelligence تنها یک نسخه پیشرفته‌تر از سیری نیست، هرچند که این بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. هوش مصنوعی را در نظر بگیرید که واقعاً شما را می‌فهمد و از تجربیات شخصی شما برای سفارشی‌سازی پاسخ‌ها و اقدامات خود بهره می‌برد. اعم از تولید زبان، تشخیص تصویر، یا انجام دادن کارهایی به نمایندگی از شما، Apple Intelligence این کارها را با سطح بالایی از شخصی‌سازی انجام می‌دهد. به طور خلاصه:

  1. سیری پیشرفته: سیری اکنون به مغزی دست یافته که شایستگی آن را دارد. این ارتقاء به معنای توانایی سیری برای به خاطر سپردن زمینه مکالمات، درک دستورات حتی در صورت لکنت زبان، و ارائه پاسخ‌های مفیدتر است. همچنین می‌تواند آدرس‌های جدید را مستقیماً از پیام‌های متنی به کارت‌های تماس اضافه کند، ویژگی‌ها و تنظیمات اپل را کنترل کرده و حتی در برنامه‌ها جستجو کند تا اطلاعات خاصی مانند جزئیات پرواز یا ویرایش عکس‌ها را بیابد.
  2. اعلان‌های اولویت‌دار: آیفون شما اکنون اعلان‌ها را بر اساس اهمیت آن‌ها مرتب می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مورد مهمی از قلم نمی‌افتد. چه خلاصه‌ای از چت‌های گروهی باشد یا کارت پرواز، اعلان‌های مهم در جلو و مرکز نمایش داده می‌شوند.
  3. برنامه‌های نوشتاری هوشمندتر: برنامه‌های نوشتاری اپل اکنون با ابزارهای هوش مصنوعی مانند Proofread، Smart Reply و Rewrite تجهیز شده‌اند که می‌توانند محتوا را بر اساس زمینه پیشنهاد دهند، یادداشت‌های صوتی را تبدیل به متن کنند و حتی فرم‌ها را از روی تصاویر به صورت خودکار پر کنند.
  4. Genmoji و Image Playground: ایجاد ایموجی‌های سفارشی از پیام‌های متنی و تولید تصاویر در سه سبک مختلف – طرح، تصویر و انیمیشن. این ویژگی‌ها به طور یکپارچه در برنامه‌های ارتباطی و بهره‌وری شما ادغام می‌شوند.
  5. ویرایش عکس و ویدیو: برنامه Photos اکنون با قابلیت Clean Up مجهز شده است، که مشابه ابزار پاک‌کن جادویی گوگل عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد عناصر ناخواسته را از عکس‌های خود حذف کنید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از زبان طبیعی در ویدیوها جستجو کنید و از پیام‌های متنی خاطرات ویدیویی بسازید.
  6. ادغام ChatGPT: سیری اکنون قادر است برای پرسش‌های پیچیده‌تر به ChatGPT مراجعه کند و در صورت نیاز تصاویر را تولید نماید. این ادغام، قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را توسعه داده و تعاملات کاربر را پویاتر و کاربردی‌تر می‌کند.

چگونه کار می کند؟

در هسته خود، Apple Intelligence با استفاده از پردازش داخلی دستگاه، داده‌های شما را محرمانه و امن نگه می‌دارد. این سیستم از مدل‌های هوش مصنوعی که با نیازهای شخصی شما سازگار هستند استفاده می‌کند و یک تجربه منحصر به فرد و شخصی را فراهم می‌آورد. این به این معناست که تمام فرآیندها در دستگاه شما انجام می‌شود، بدون اینکه داده‌های شما به فضای ابری فرستاده شوند. این یک ترکیب هوشمندانه از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به بهترین شکل از آخرین ویژگی‌های آیفون، آیپد و مک استفاده می‌کند.

سیری جدید یک مثال برجسته است. این دستیار قادر است زمینه‌های مکالماتی را درک کند، آن‌ها را به خاطر بسپارد، در برنامه‌ها برای یافتن اطلاعات خاص جستجو کند و حتی به درخواست‌های پیگیری رسیدگی کند. تمام این موارد توسط مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشینی که به صورت محلی بر روی دستگاه شما کار می‌کنند، پشتیبانی می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که تعاملات شما هم سریع و هم ایمن باشند.

آیا Apple Intelligence ایمن است؟

دقیقا، اپل همواره حریم خصوصی را در اولویت قرار داده و Apple Intelligence نیز از این قاعده مستثنی نیست. با پردازش تمام داده‌ها در دستگاه، اطلاعات شما هیچ‌گاه از دستگاه‌تان خارج نمی‌شود. این به این معناست که شما می‌توانید یک تجربه هوش مصنوعی بسیار شخصی‌سازی شده را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی‌تان دریافت کنید. علاوه بر این، با تدابیر امنیتی دقیق اپل، می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعاتتان از دسترسی‌های ناخواسته محافظت می‌شود.

در مورد ChatGPT، این سرویس به طور مستقیم در نرم‌افزار شما قرار نمی‌گیرد. بلکه، سیری پیش از ارسال هرگونه داده به سرویس خارجی از شما اجازه می‌گیرد. این فرآیند هر بار که از سرویس استفاده می‌کنید تکرار می‌شود و درخواست‌ها به صورت ناشناس به OpenAI فرستاده می‌شوند. برخلاف تصور رایج، ChatGPT نمی‌تواند به تمام داده‌های شما دسترسی پیدا کند. شما باید به صورت صریح هر بار اجازه دسترسی بدهید. حتی زمانی که درخواست‌ها ارسال می‌شوند، آن‌ها به صورت ناشناس باقی می‌مانند و آدرس IP شما نیز مخفی می‌شود. بنابراین، OpenAI هیچ راهی برای دانستن محتوای پیام‌های ارسالی شما ندارد.

چه زمانی می توان آن را دریافت کرد؟

Apple Intelligence به زودی در انواع مختلفی از آیفون، آیپد و مک در دسترس خواهد بود، اما نه همه دستگاه‌ها به سرعت از آن پشتیبانی خواهند کرد. نسخه بتا هم اکنون در دسترس است و در نسخه‌های بتای نرم‌افزاری که اوایل تابستان منتشر شده‌اند، قابل استفاده است. اما زمان دقیق انتشار آن چه زمانی است؟ برای استفاده از Apple Intelligence، به یک آیفون 15 پرو با تراشه A17 پرو یا مدل‌های جدیدتر، یا هر دستگاهی با تراشه M نیاز خواهید داشت. البته، این دستگاه‌ها باید iOS 18.1، iPadOS 18.1 یا macOS Sequoia 15.1 را اجرا کنند، که انتظار می‌رود همه آن‌ها در ماه اکتبر منتشر شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا