فناوری

Infineon اولین فناوری 300 میلی متر پاور گالیم نیترید (GAN) را معرفی کرد

Infineon Technologies AG امروز خبر از توسعه نخستین فناوری ویفر 300 میلی‌متری قدرت گالیم نیترید (GaN) در جهان داد. این شرکت، نخستین شرکتی است که این فناوری برجسته را در محیط تولیدی با حجم بالا و قابلیت ارتقاء به خوبی به کار گرفته است. این پیشرفت، نقش مهمی در رهبری بازار نیمه‌هادی‌های قدرت مبتنی بر GaN خواهد داشت. تولید تراشه‌ها بر روی ویفرهای 300 میلی‌متری از لحاظ فنی پیشرفته‌تر و به طور چشمگیری کارآمدتر از ویفرهای 200 میلی‌متری است، چرا که قطر بزرگتر ویفر، 2.3 برابر تراشه‌های بیشتری را در هر ویفر فراهم می‌کند.

نیمه‌هادی‌های قدرت مبتنی بر GaN، به سرعت در برنامه‌های صنعتی، خودرویی، مصرف‌کننده، محاسباتی و ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرند، که شامل منابع تغذیه برای سیستم‌های هوش مصنوعی، اینورترهای خورشیدی، شارژرها و آداپتورها، و سیستم‌های کنترل حرکتی می‌شود. فرآیندهای تولید GaN به بهبود عملکرد دستگاه‌ها منجر شده و مزایایی را برای کاربردهای مشتریان نهایی به ارمغان می‌آورد، زیرا امکان عملکرد با کارایی بالا، اندازه کوچکتر، وزن سبک‌تر و کاهش هزینه کلی را فراهم می‌کند. همچنین، تولید 300 میلی‌متری با قابلیت مقیاس‌پذیری، ثبات تأمین برتر برای مشتریان را تضمین می‌کند.

شرکت Infineon موفق به تولید ویفرهای 300 میلی‌متری GaN در یک خط تولید آزمایشی یکپارچه در تولید سیلیکون 300 میلی‌متری موجود در ویلاخ، اتریش شده است. این شرکت در تولید سیلیکون 300 میلی‌متری و GaN 200 میلی‌متری صلاحیت بالایی دارد. Infineon قصد دارد ظرفیت GaN را با نیازهای بازار تطبیق دهد. تولید GaN 300 میلی‌متری، Infineon را در موقعیتی قرار می‌دهد تا بازار رو به رشد GaN را شکل دهد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دهه به چندین میلیارد دلار برسد.

این پیشرفت فناوری نشان‌دهنده موقعیت Infineon به عنوان یک رهبر جهانی در نیمه‌هادی‌ها، سیستم‌های قدرت و IoT است. Infineon در حال اجرای GaN 300 میلی‌متری برای تقویت راه‌حل‌های موجود و فعال‌سازی زمینه‌های جدید با پیشنهاد ارزشی مقرون‌به‌صرفه و امکان پرداختن به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های مشتری است. Infineon قصد دارد در نمایشگاه تجارت الکترونیک در نوامبر 2024 در مونیخ، اولین ویفرهای GaN 300 میلی‌متری را به نمایش بگذارد.

یکی از مزایای برجسته فناوری GaN 300 میلی‌متری این است که می‌توان از تجهیزات تولید سیلیکون 300 میلی‌متری موجود استفاده کرد، چرا که نیترید گالیم و سیلیکون در فرآیندهای تولید بسیار مشابه‌اند. خطوط تولید با حجم بالای سیلیکون 300 میلی‌متری موجود در Infineon برای پیاده‌سازی فناوری GaN ایده‌آل هستند و امکان اجرای سریع و استفاده کارآمد از سرمایه را فراهم می‌کنند.

تولید کاملاً مقیاس‌پذیر GaN 300 میلی‌متری در سطح R DS (ON) به دستیابی به برابری هزینه GaN کمک می‌کند، که به معنای برابری هزینه برای محصولات Si و GaN قابل مقایسه است. GaN 300 میلی‌متری یک نقطه عطف دیگر در رهبری نوآوری استراتژیک Infineon است و از مأموریت کاهش کربن و دیجیتالی‌سازی Infineon پشتیبانی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا