هوش مصنوعی

ادوبی پیش نمایشی از ابزار تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرد

شرکت ادوبی از ابزارهای جدید تولید ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی Firefly پرده‌برداری کرد که قرار است در اواخر امسال به صورت نسخه بتا منتشر شوند. همانند بسیاری از محصولات مرتبط با هوش مصنوعی، نمونه‌های ارائه شده هم جذاب و هم ترسناک هستند، چرا که این شرکت در حال ادغام ابزارهایی است که برای اتوماسیون بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه‌ای که کاربران ارزشمندش امروزه برای آنها پول پرداخت می‌کنند، طراحی شده‌اند.

ادوبی، با تکیه بر تجربه فروش محصولات هوش مصنوعی که در سایر بخش‌های صنعت فناوری مرسوم است، این محصولات را به عنوان فناوری‌های تکمیلی معرفی می‌کند که به حذف کارهای خسته‌کننده از فرآیند تولید کمک می‌کنند. ادوبی، ابزارهای جدیدی مانند تبدیل متن به ویدیو، Generative Extend (که در Premiere Pro در دسترس خواهد بود) و تبدیل تصویر به ویدیو، و همچنین ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر Firefly را به عنوان ابزارهایی برای کمک به ویرایشگران در انجام وظایفی مانند پر کردن فاصله‌ها در تایم‌لاین، حذف اشیاء ناخواسته از صحنه، صاف کردن انتقالات جامپ کات و جستجوی بی‌رول مناسب توصیف می‌کند.

شرکت اعلام کرده است که این ابزارها به ویرایشگران ویدیو این امکان را می‌دهند که زمان بیشتری را صرف کشف ایده‌های خلاقانه جدید کنند، که بخشی از کاری است که آنها دوست دارند. Firefly Text-to-Video به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از طریق متن ایجاد کنند. این ابزار همچنین شامل قابلیت‌هایی برای کنترل زاویه دوربین، حرکت و زوم می‌باشد و قادر است تا فاصله‌های خالی در تایم‌لاین را پر کند.

حتی می‌توان از یک تصویر ثابت به عنوان مرجع استفاده کرد و آن را به ویدیویی متقاعدکننده با هوش مصنوعی تبدیل نمود. ادوبی اعلام کرد که مدل‌های ویدیویی آن در خلق “فیلم‌های دنیای طبیعی” بسیار موفق هستند و در ایجاد تصاویر ثابت یا b-roll به صورت آنی و بدون نیاز به هزینه‌های اضافی کمک شایانی می‌کنند. برای مشاهده نمونه‌هایی از این فناوری قانع‌کننده، ویدیو تبلیغاتی ادوبی را مشاهده کنید:

گرچه این نمونه‌ها توسط شرکتی تولید شده‌اند که در تلاش است تا محصولات خود را به فروش برساند، اما کیفیت بالای آن‌ها انکارناپذیر است. توضیحات تصویری از یک آتشفشان فعال، سگی که در میان گل‌های وحشی سرد می‌شود، یا هیولاهای پشمی مینیاتوری که در یک مهمانی رقص می‌کنند، نشان‌دهنده توانایی‌های فوق‌العاده این ابزار است.

اگر این نتایج نمونه‌ای از خروجی‌های معمولی ابزار باشند، به زودی تولیدات تلویزیونی، فیلم‌ها و محتوای تجاری از میانبرهای قدرتمندی بهره‌مند خواهند شد (چه به نفع باشد و چه به زیان). در این زمینه، ادوبی با آپلود یک تصویر کهکشانی، فرآیند تبدیل تصویر به ویدیو را آغاز می‌کند.

یک پیام متنی باعث می‌شود که تصویر به ویدیویی تبدیل شود که بزرگنمایی از یک منظومه ستاره‌ای را نشان می‌دهد و در نهایت به درون چشم انسان می‌رسد. نسخه نمایشی Generative Extend این شرکت، دو نفر را نشان می‌دهد که در جریانی در جنگل قدم می‌زنند و بخش‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، شکاف‌های موجود در فیلم را پر می‌کنند.

رویترز اعلام کرده است که این ابزار در ابتدا تنها کلیپ‌هایی به طول پنج ثانیه تولید می‌کند. ادوبی اعلام کرده است که مدل ویدیویی Firefly آن به گونه‌ای طراحی شده که از نظر تجاری ایمن است و تنها محتوایی را آموزش می‌بیند که شرکت اجازه استفاده از آن را دارد. الکساندر کاستین، معاون هوش مصنوعی ادوبی، به رویترز گفته است:

ما آنها را تنها با استفاده از پایگاه داده Adobe Stock آموزش می‌دهیم که شامل 400 میلیون تصویر، تصویر، و ویدیو است و فاقد مالکیت معنوی، علائم تجاری یا شخصیت‌های قابل تشخیص است. این شرکت همچنین تأکید کرده که هرگز محتوای کاربران را آموزش نمی‌دهد. با این وجود، اینکه آیا کاربران را از کار بیکار می‌کند یا خیر، بحث دیگری است.

ادوبی اعلام کرده است که مدل‌های ویدیویی جدیدش در اواخر امسال به صورت بتا در دسترس خواهد بود و شما می‌توانید برای آزمایش آنها در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا