کنسول و بازی

درخواست‌ دوستی به ایکس‌باکس بازمی‌گردند

مایکروسافت در حال طراحی یک به‌روزرسانی عمده برای تجربه کاربری دوستان و فالوورها در اکوسیستم Xbox است. این به‌روزرسانی، درخواست‌های دوستی را با تنظیمات جدید حریم خصوصی و امکانات مدیریتی بهبود یافته بازمی‌گرداند. کاربران کنسول Xbox در برنامه‌های Alpha Skip-Ahead Insider و Insiders در پیش‌نمایش PC Gaming در ویندوز هم‌اکنون می‌توانند از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند.

مایکروسافت ویژگی درخواست دوستی را بازطراحی کرده که نیازمند تأیید دو طرفه و دعوت است تا دوستی برقرار شود. در حالی که فالوورها همچنان می‌توانند از عملکرد یک طرفه بهره ببرند:

ما از بازگشت ویژگی درخواست‌ دوستی بسیار هیجان‌زده‌ایم! شما اکنون می‌توانید به آسانی درخواست‌های دوستی را ارسال، قبول یا رد کنید و ارتباط با دیگران را ساده‌تر سازید. دوستی‌ها اکنون به صورت روابط دو طرفه و تأیید شده هستند که انعطاف و کنترل بیشتری به شما می‌دهند. در عین حال، دنبال کردن افراد به عنوان یک ارتباط یک طرفه باقی می‌ماند و به شما اجازه می‌دهد تا از محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط آن‌ها، چه بازیکنان، باشگاه‌ها یا بازی‌های دیگر، مطلع باشید.

شرکت اعلام کرده است که دوستان و فالوورهای موجود تحت تأثیر ویژگی‌های جدید قرار نخواهند گرفت و تنها کاربران جدیدی که از طریق سیستم درخواست اضافه می‌شوند، از این ویژگی‌ها بهره‌مند خواهند شد. پس از به‌روزرسانی، دارندگان کنسول می‌توانند با فشار دادن دکمه Xbox راهنما را باز کرده و به تب People بروند تا دوستان فعال و درخواست‌های دوستی را مشاهده کنند.

از آنجا، می‌توان وضعیت دوستان را برای هر بازی فعال یا معلق تغییر داد و درخواست‌های دوستی جدید را نیز برای سایر بازیکنان ارسال کرد. مایکروسافت تنظیمات جدید حریم خصوصی و اعلان‌ها را برای تجربه‌ای سفارشی‌تر در مورد درخواست‌های دوستی ورودی اضافه کرده، که به شرح زیر است:

با مراجعه به  Settings > Account > Privacy & online safety > Xbox privacy, then select View details & customize > Friends، می‌توانید مدیریت کنید که چه کسانی می‌توانند درخواست دوستی ارسال کنند یا حساب شما را دنبال کنند. همچنین می‌توانید تنظیمات اعلان‌های مورد نظر خود را در کنسول‌های Xbox از طریق Settings > Preferences > Notifications به‌روز کنید.

علاوه بر کنسول، این تنظیمات را می‌توان با مراجعه به صفحه “Privacy & online safety” در وب‌سایت Xbox و ورود به حساب کاربری مربوطه، آنلاین تغییر داد. این ویژگی‌های جدید باید پس از پایان یافتن دوره آزمایشی توسط Insiders، برای تمام کاربران Xbox فعال شوند، هرچند هنوز زمان‌بندی مشخصی برای آن اعلام نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا