کنسول و بازی

آپدیت جدید پلی استیشن 5 می تواند به محافظت از باتری های کنترلر کمک کند

سونی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در آخرین به‌روزرسانی سیستم پلی‌استیشن 5 خود منتشر کرده، که شامل پشتیبانی از شارژ کنترلر تطبیقی، اشتراک‌گذاری لینک مهمانی و هاب ویجت جدید می‌شود. ویژگی شارژ تطبیقی که هنگام اتصال کنترلرها به پورت‌های USB کنسول فعالیت کرده و به‌طور خودکار برق تامین‌شده را تنظیم می‌کند، از امروز به‌صورت جهانی عرضه می‌شود، اما تنها برای جدیدترین مدل‌های پلی استیشن 5 در دسترس است.

سونی اعلام کرده است که شارژ تطبیقی تنها در مدل‌های PS5 Slim و PS5 Pro که در آینده با قیمت 700 دلار عرضه خواهند شد، موجود است. این ویژگی با کنترلرهای بی‌سیم DualSense و DualSense Edge که مختص دوران پلی استیشن 5 هستند، همچنین با کنترلرهای PlayStation VR2 Sense و کیت کنترل تطبیقی Access سازگار است. شارژ باتری کنترلر بر اساس سطح فعلی باتری تنظیم می‌شود، که به کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند.

اگر کنترلری متصل نباشد، کنسول پس از مدتی کوتاه از شروع حالت استراحت، برق پورت USB را قطع خواهد کرد. همچنین یک “Welcome hub” جدید منتشر شده که به کاربران PS5 امکان می‌دهد تا ویجت‌های صفحه اصلی خود را برای پیگیری مواردی مانند فضای ذخیره‌سازی کنسول، سطح باتری دستگاه‌های جانبی و لیست دوستان تنظیم کنند. سونی اعلام کرده است که این نسخه بازطراحی‌شده از تب Explore، که پیش‌تر فقط در ایالات متحده قابل دسترس بود، از امروز برای “بازیکنان برگزیده” در آن منطقه و پیش از انتشار جهانی در هفته‌های آتی، در دسترس است.

به‌روزرسانی‌های جدیدی که امروز منتشر می‌شوند شامل توانایی ایجاد پروفایل‌های صوتی سه‌بعدی برای هدفون‌ها و تنظیمات قابل تنظیم Remote Play برای مدیریت بهتر مجوزهای دسترسی هر کاربر هستند. علاوه بر به‌روزرسانی شارژ تطبیقی، تمام ویژگی‌های جدید اعلام شده امروز در تمام مدل‌های PS5 قابل دسترسی خواهند بود.

سونی همچنین قابلیت‌های دعوت‌نامه‌های چت صوتی مهمانی را توسعه می‌دهد تا امکان به اشتراک‌گذاری آن‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی فراهم شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا با افرادی که در لیست دوستانشان نیستند، چت کنند. این ویژگی در هفته‌های آینده به همراه به‌روزرسانی برنامه پلی استیشن که امکان به اشتراک‌گذاری پیوندهای مهمانی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه را می‌دهد، عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا