کامپیوتر

عرضه مینی کامپیوتر GEEKOM GT1 Mega با تراشه اینتل Core Ultra

GEEKOM از مینی کامپیوتر جدید GT1 Mega معرفی کرده است. با شاسی جمع و جوری که حجمی کمتر از 1 لیتر دارد، GT1 Mega به نظر می‌رسد که بخش میان‌رده‌ی مینی پی‌سی‌ها را با قطعات داخلی قدرتمند هدف گرفته که احتمالاً نیازهای عملکردی بیشتر کارهای روزمره را برآورده می‌کند.

GT1 Mega می‌تواند با پردازنده‌های موبایل “Meteor Lake” اینتل به Core Ultra 7 155H یا Core Ultra 9 185H ارتقاء یابد. هر دوی این پردازنده‌ها برای تقریباً هر کاری که یک کاربر معمولی انجام می‌دهد، به اندازه کافی سریع هستند. این سیستم همچنین شامل دو اسلات SODIMM است که از حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR5-5600 پشتیبانی می‌کند.

تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی NVMe از طریق اسلات M.2 2280 PCIe Gen 4×4 و یک ترابایت دیگر حافظه SATA از طریق اسلات M.2 2242 قابل افزایش است. پردازنده گرافیکی Arc یکپارچه مسئولیت بخش گرافیکی را بر عهده دارد، چرا که شاسی GEEKOM GT1 Mega به اندازه کافی بزرگ نیست تا نیازهای توان و حرارتی یک کارت گرافیک جداگانه را برآورده کند.

این مشخصات برای بیشتر مینی کامپیوترهای معمولی است، و اگر پورت OCuLink ارائه می‌شد، مشکلی نبود، اما اینطور نیست. برای کسانی که نیازهای گرافیکی بیشتری دارند، پورت USB 4 برای پشتیبانی از eGPU مفید خواهد بود، هرچند که نسبت به OCuLink با کاهش عملکرد همراه است. با توجه به آرایه وسیع پورت‌های GT1 Mega، گزینه‌های اتصال فراوانی وجود دارد.

این سیستم دارای چهار پورت USB3.2 Gen2 Type-A، دو پورت USB 4.0، یک پورت USB3.2 Gen2 Type-C، دو خروجی HDMI 2.0، یک جک ترکیبی صدا و دو پورت اترنت 2.5 G است. ارتباطات بی‌سیم توسط BE200 اینتل با پشتیبانی از WiFi 7 و بلوتوث 5.4 انجام می‌شود. در مورد قیمت، GEEKOM GT1 Mega با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد، قیمت بالایی دارد. مدل با پردازنده Core Ultra 7 و 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD به قیمت 899 دلار عرضه می‌شود، در حالی که مدل بالاتر با پردازنده Core Ultra 9 و 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD، حدود 100 دلار گران‌تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا