نرم افزار و اینترنت

حالا به راحتی از شر اعلان های مزاحم سایت در کروم خلاص شوید

آیا تا به حال پیش آمده که با وجود قولی که سال‌ها پیش به خود داده‌اید که دیگر هرگز این کار را نکنید، هنوز هم وقتی وب‌سایت‌ها از شما می‌خواهند تا اعلان‌هایی برایتان ارسال کنند، روی دکمه بله کلیک می‌کنید؟ اگر اینطور است، قطعاً می‌دانید که چقدر آزاردهنده است وقتی اعلان‌های شما با اعلان‌های تصادفی وب‌سایت‌ها درهم می‌شود.

خوشبختانه، گوگل کروم راه‌حلی برای این مشکل دارد و آن هم لغو اشتراک فوری در خود اعلان است. این ویژگی ابتدا در دستگاه‌های پیکسل عرضه شد، اما وعده داده شده که به زودی بر روی دستگاه‌های اندرویدی بیشتری نیز قابل استفاده خواهد بود و امکان لغو اشتراک را مستقیماً از درون اعلان فراهم می‌آورد. کافی است روی آن ضربه بزنید و دیگر نگران اسپم آن وب‌سایت خاص نباشید (البته، به جز اعلان‌های واقعاً مهم).

واضح است که باید تک تک آنها را بررسی کنید. نگران نباشید، اگر به طور ناخواسته روی دکمه لغو اشتراک کلیک کنید، می‌توانید این عمل را لغو کرده و در صورت تمایل، اشتراک‌های خود را ادامه دهید. علاوه بر این، کروم به یک بررسی ایمنی پیشرفته مجهز می‌شود که به صورت خودکار در پس‌زمینه فعال است و مجوزهای اعلان را برای سایت‌هایی که توسط Google Safe Browsing به عنوان “فریبنده کاربران برای اخذ مجوز” شناخته شده‌اند، لغو می‌کند.

این بررسی ایمنی جدید، شما را از اقداماتی که انجام می‌دهد مانند لغو مجوزهای سایت‌هایی که دیگر مراجعه نمی‌کنید، مسدود کردن اعلان‌های ناخواسته و سایر موارد آگاه می‌سازد. همچنین، به شما یادآوری می‌کند که به مسائلی که نیاز به توجه دارند، مانند هرگونه مشکل امنیتی که باید حل شود، رسیدگی کنید. در نهایت، شما می‌توانید مجوزهایی مانند دسترسی به دوربین و میکروفون را تنها برای یک بار صادر کنید. به محض خروج از سایت مورد نظر، این مجوزها لغو شده و سایت نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند مگر اینکه شما صراحتاً دوباره آن‌ها را صادر کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا