نرم افزار و اینترنت

10 ابزار ادوبی که می توانید بدون اشتراک پولی استفاده کنید

اشتراک Adobe Creative Cloud ممکن است هزینه‌بر باشد، اما با استفاده از برخی ترفندها، می‌توانید بسیاری از ابزارهای ادوبی را بدون پرداخت هزینه‌ای پیدا کرده و از آن‌ها بهره ببرید.

تعداد قابل توجهی ابزار در دستگاه‌های هوشمند، کامپیوترها و مرورگرها وجود دارد که امکان استفاده از قابلیت‌های ادوبی را برای بهبود کارهایتان به صورت رایگان فراهم می‌کنند، ضمن اینکه همچنان از رابط‌های کاربری آشنا در مقایسه با سایر گزینه‌های رایگان مشابه ادوبی بهره‌مند می‌شوید.

معمولاً نیاز به ایجاد یک حساب کاربری رایگان ادوبی دارید، و برخی از این ابزارها برای دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته نیازمند اشتراک هستند، اما به طور کلی، بسیاری از آنها به صورت رایگان قابل دسترسی هستند.

Adobe Premiere Rush

هرچند ادوبی با Premiere Pro یک ابزار ویرایش ویدیوی کامل ارائه می‌دهد، گاهی اوقات به نسخه‌ای موبایلی نیاز دارید که بیش از حد سنگین نباشد. در این مواقع، Adobe Premiere Rush به کمک می‌آید؛ این ویرایشگر ویدیویی به صورت رایگان برای iOS، اندروید و همچنین دسکتاپ‌هایی با ویندوز 10 به بالا و macOS Catalina نسخه 10.15 به بالا قابل دسترسی است.

با استفاده از اپلیکیشن Premiere Rush، می‌توانید تصاویر، ویدیوها، فایل‌ها و صداها را به پروژه‌های خود اضافه کنید. شما حتی می‌توانید از طریق یک گوشی هوشمند، یک جدول زمانی ویدیویی با اسکرابری برای ویرایش راحت‌تر ویدیو داشته باشید و به ابزارهای متداولی مانند متن، گرافیک، افکت‌ها، رنگ، سرعت، ترانزیشن، صدا و بسیاری دیگر دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید جدول زمانی و نمای منو را تغییر دهید و همچنین قادر خواهید بود تا فیلم خام را برای اضافه کردن به پروژه‌تان ضبط کنید.

Lightroom Photo Editor

این نسخه از برنامه موبایل Adobe Lightroom است که نیازی به اشتراک گران‌قیمت برای دسترسی ندارد. برای پلتفرم‌های iOS، iPadOS و اندروید قابل دسترسی است. لایت‌روم ویژگی‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای دارد که در نسخه ویرایشگر عکس لایت‌روم نیز موجود است، اما این ابزارهای هوش مصنوعی تنها برای مشترکین قابل دسترسی هستند.

ابزارهای رایگان موبایل لایت‌روم امکانات ویرایش عکس فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. اگر عکس‌های خود را با فرمت RAW ثبت می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان در برنامه موبایل لایت‌روم ویرایش کنید، اما برای ویرایش تصاویر RAW وارداتی به اشتراک پریمیوم نیاز دارید.

شما می‌توانید عکس‌های خود را با استفاده از نوارهای لغزنده برای نور، تنظیمات پیش‌فرض، رنگ، تاری، افکت‌ها، جزئیات، اپتیک و پروفایل‌ها ویرایش کنید، که همه آن‌ها دارای گزینه‌های رایگان و همچنین برخی از گزینه‌های پریمیوم هستند. برخی کاربران ممکن است بتوانند دوره‌های زمانی را برای استفاده رایگان از گزینه‌های پریمیوم دریافت کنند، هرچند که این امر تضمینی نیست.

Adobe Acrobat Reader

Acrobat Reader، که به صورت رایگان است، به اندازه نسخه کامل Adobe Acrobat ابزارهای پیچیده‌ای ارائه نمی‌دهد، اما همچنان امکانات زیادی را بدون هزینه فراهم می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های PDF را آنلاین یا به صورت محلی باز کرده، ذخیره و به اشتراک بگذارید، که شامل به اشتراک‌گذاری اسناد، بازخوردها و نظرات از طریق قابلیت “اشتراک‌گذاری” و افزودن حاشیه‌نویسی‌های مستقیم است.

با اینکه ویرایش فایل‌های PDF در Acrobat Reader ممکن نیست، اما می‌توانید اسناد را فعالانه پر و امضا کنید. این ویژگی زمانی که فایل‌های PDF با فیلدهای قابل پر شدن برای شما ارسال می‌شوند بسیار مفید است و از پرینت و تکمیل دستی آن‌ها یا اضافه کردن متن ناهماهنگ در فضاهای نامناسب جلوگیری می‌کند.

Adobe Firefly

Adobe Firefly یک مدل هوش مصنوعی داخلی است که در بیشتر محصولات ادوبی به کار می‌رود (همراه با Adobe Sensei که بر پایه یادگیری ماشینی است)، ولی شما می‌توانید به صورت مستقل از طریق مرورگر نیز به Adobe Firefly دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از Firefly در مرورگر، نیازی به اشتراک ادوبی نیست، تنها نیاز به یک حساب کاربری ادوبی دارید و باید وارد شوید.

شما به ابزار تولید متن به تصویر هوش مصنوعی دسترسی خواهید داشت که از مدل Firefly Image 3 بهره می‌برد، که در آن می‌توانید چهار تغییر تصویر را به طور همزمان با مجموعه‌ای از استایل ها، ترکیب‌ها و گزینه‌های مرجع متفاوت ایجاد کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

ویژگی‌های دیگر پیشنهادات رایگان Adobe Firefly به نظر می‌رسد که در حال تغییر هستند. گاهی اوقات ممکن است بتوانید ابزارهای بتای آینده را پیش از اینکه به مجموعه نرم‌افزارهای ادوبی اضافه شوند، آزمایش کنید، اما اغلب پس از تأیید، از ابزارهای رایگان Firefly حذف می‌شوند. این ابزار برای آزمایش ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید قبل از اینکه به بخشی از نرم‌افزارهای اشتراکی تبدیل شوند، سرگرم‌کننده است.

Adobe Color

Adobe Color، که در Adobe Express پیاده‌سازی شده، همچنین به عنوان یک ابزار مستقل از طریق مرورگر در دسترس است. این ابزار عمدتاً برای خلق پالت‌های رنگی و تم‌های متنوع به کار می‌رود. مجهز به یک بررسی کننده دسترسی داخلی است که تضمین می‌کند پالت‌های رنگی برای افراد با نیازهای بینایی متفاوت قابل استفاده باشند.

شما می‌توانید تم‌های رنگی جدید خلق کنید، در کتابخانه به جستجوی پالت‌های موجود بپردازید، تم‌های رنگی محبوب را از دسته‌بندی‌های گوناگون مشاهده کنید، و در آزمایشگاه برای بازرنگ‌آمیزی گرافیک‌های SVG خود با استفاده از پالت‌های جدید بهره ببرید. برای سرگرمی، Adobe Color یک بازی رنگی نیز ارائه می‌دهد که در آن باید توالی رنگ‌ها را به خاطر سپرده و به درستی بازیابی کنید. کسی که بالاترین امتیاز را کسب کند، برنده است.

Adobe Aero

این اپلیکیشن موبایل برای کسانی که با واقعیت افزوده (AR) آشنایی کمی دارند، سرگرم‌کننده است، اما همچنین یک ابزار جدی برای افرادی است که در مورد خلاقیت‌های AR اطلاعات بیشتری دارند. استفاده از آن نیازی به دانش کدنویسی ندارد. شما می‌توانید عناصر سه‌بعدی خود را که در نرم‌افزارهای دیگر ساخته‌اید یا از سایت‌های شخص ثالث دانلود کرده‌اید، وارد کنید، یا از مدل‌های سه‌بعدی موجود در برنامه Aero استفاده کنید (که شامل عناصر ساده‌ای مانند حروف سه‌بعدی می‌شود).

همچنین می‌توانید فایل‌های PSD یا تصاویر دوبعدی خود را به آثار سه‌بعدی تبدیل کنید و حتی صدا اضافه کنید. با ارسال کد QR، می‌توانید آثار AR خود را به راحتی به اشتراک بگذارید و دیگران می‌توانند عناصر تعاملی AR شما را بدون نیاز به دانلود برنامه مشاهده کنند. Adobe Aero به عنوان یک برنامه موبایل برای کاربران iOS در دسترس است و هم‌اکنون در نسخه بتای عمومی برای کاربران دسکتاپ macOS و ویندوز قرار دارد.

Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express به مانند نسخه‌ای موبایلی از فتوشاپ عمل می‌کند. این برنامه بر روی گوشی‌های هواوی نصب شده است، اما به عنوان یک اپلیکیشن، می‌توانید آن را برای دستگاه‌های iOS و Android به آسانی دریافت نمایید و همچنین بر روی تبلت‌ها نیز قابل دسترسی است. در حالی که Photoshop را می‌توان برای iPad دریافت کرد، Photoshop Express دارای ابزارهایی متفاوت است.

این برنامه با توجه به ویرایش موبایلی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر، کلاژها و دستکاری‌های عکس خود را به سرعت ویرایش و به اشتراک بگذارید. گزینه‌ای برای ارتقاء وجود دارد، اما کاربران رایگان نیز می‌توانند قبل از به اشتراک‌گذاری تصاویر خود به صورت آنلاین، مستقیماً از طریق برنامه به پیش‌تنظیم‌ها، جلوه‌ها، ابزارهای متنی و گرافیکی، و ابزارهای ویرایش عکس دسترسی پیدا کنند.

Adobe Capture

Adobe Capture یک برنامه کمتر شناخته شده برای گوشی‌های هوشمند است که استفاده از آن رایگان می‌باشد و به راحتی می‌تواند به حساب Creative Cloud متصل شود تا در پروژه‌های شما به صورت یکپارچه ادغام گردد.

کپچر به شما این امکان را می‌دهد که از رنگ‌ها، بافت‌ها، و تصاویر دنیای اطراف خود بهره ببرید و آن‌ها را مستقیماً به عناصر هنری یا تابلوهای الهام‌بخش تبدیل کنید. فقط کافی است از چیزی که دوست دارید، مانند یک گل، عکس بگیرید و Adobe Capture باقی کارها را برای شما انجام می‌دهد، تبدیل یک تصویر به چندین گزینه خلاقانه نظیر پالت رنگ، انواع بافت‌ها، الگوها، براش‌ها و سایر عناصر خلاقانه.

اگر مشترک Creative Cloud هستید، می‌توانید عناصر خلاقانه‌ای که ایجاد کرده‌اید را به اشتراک بگذارید، یا اگر از نرم‌افزارهای خلاقانه دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را جداگانه ذخیره کرده و در مکان‌های دیگر به کار ببرید.

Adobe Fresco

Adobe Fresco یک برنامه طراحی مخصوص تبلت‌ها است که می‌تواند با Procreate رقابت کند. این برنامه نه تنها رایگان است، بلکه هم بر روی تبلت‌های اندرویدی و هم بر روی iPad کار می‌کند، در حالی که Procreate فقط برای iPad قابل دسترسی است. علاوه بر این، Fresco امکان کشیدن با بردارها را برای مقیاس‌پذیری فراهم می‌کند، که در Procreate ممکن نیست.

Fresco دارای رابط کاربری مشابه با دیگر ابزارهای Adobe است و به شما اجازه می‌دهد از لایه‌ها و حالت‌های ترکیبی مورد علاقه‌تان استفاده کنید. شما نه تنها می‌توانید با براش‌های وکتوری آن نقاشی کنید، بلکه Fresco براش‌های هنری پیکسلی و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد را نیز ارائه می‌دهد، بنابراین امکانات آن بی‌پایان است.

Adobe Express

Adobe Express را می‌توان هم به صورت یک ابزار مبتنی بر مرورگر و هم به صورت یک برنامه برای موبایل و تبلت یافت. شما برای استفاده از Express نیازی به اشتراک گران‌قیمت Adobe ندارید، اما نیاز به یک حساب کاربری ادوبی دارید که می‌توانید به صورت رایگان ایجاد کنید. این ابزار دارای ویژگی‌های پریمیومی است که در پشت اشتراک قفل شده‌اند، اما امکانات رایگان آن بسیار عالی هستند.

Adobe Express ابزارهای هوش مصنوعی داخلی مانند Generative Fill، جلوه‌های متن سه بعدی، تولیدکننده‌های متن به تصویر، و ابزارهای متحرک‌سازی را ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا