سخت افزار

7 ویژگی مهم برای جستجو در یک روتر مسافرتی

روترهای مسافرتی یک وسیله منحصر به فرد هستند، اما دلایل متعددی برای داشتن یک شبکه LAN خصوصی در هنگام سفر به سراسر دنیا یا حتی در داخل کشور وجود دارد. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که روتر مسافرتی برای شما مناسب است، پیش از خرید باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید.

اندازه و وزن

مزیت اصلی یک روتر مسافرتی این است که بسیار کوچک‌تر از روترهای معمولی می‌باشد، با این حال تمامی عملکردهای مشابه را ارائه می‌دهد. شاید برد یا کارایی مشابهی نداشته باشد، اما اندازه‌ی مناسب آن برای سفر، این نقص را جبران می‌کند.

کلید انتخاب یک روتر مسافرتی، یافتن تعادل مناسب بین اندازه و عملکرد است. اینکه چه اندازه‌ای باید روتر خود را کوچک کنید به نیازهای شما بستگی دارد، اما در اکثر مواقع باید به راحتی در کف دست شما جای بگیرد، مگر اینکه به ویژگی‌هایی نیاز داشته باشید که در اندازه‌های بسیار کوچک یافت نمی‌شوند. علاوه بر این، اگر روتر به راحتی تا شود و قابل حمل باشد، این یک مزیت اضافی محسوب می‌شود.

عمر باتری

بیشتر روترهای مسافرتی بدون باتری هستند و روترهای موبایلی با باتری داخلی، معمولاً به عنوان نقاط دسترسی وای‌فای موبایلی که از سیم‌کارت استفاده می‌کنند، عمل می‌کنند و نه به عنوان روترهای دائمی. در نتیجه، عمر باتری معمولاً برای روترهای مسافرتی چندان مورد توجه نیست. چون این دستگاه‌ها معمولاً با USB کار می‌کنند، می‌توانید آن‌ها را به آداپتور دیواری، لپ‌تاپ یا پاور بانک متصل کنید. با این حال، تهیه یک پاور بانک مناسب می‌تواند مفید باشد، چرا که اگر ظرفیت آن کافی باشد، می‌تواند یک روتر مسافرتی را برای چندین روز به کار بیندازد.

پورت اترنت

اگر به دنبال روتر مسافرتی هستید که فراتر از Wi-Fi عمل کند، اطمینان حاصل کنید که دارای چندین پورت اترنت باشد. این پورت‌ها نه تنها اتصال سریع‌تر و امن‌تری را برای دستگاه‌های شما فراهم می‌کنند، بلکه امکان اتصال به پورت اترنت اتاق هتل و به اشتراک‌گذاری اینترنت با تمام دستگاه‌های موجود در اتاق را به شما می‌دهند.

حالت تقویت‌کننده وای فای

این یکی از کاربردی‌ترین عملکردهایی است که یک روتر مسافرتی می‌تواند داشته باشد. مطمئن شوید که روتر شما از حالت تقویت‌کننده Wi-Fi پشتیبانی می‌کند تا بتوانید برد یک نقطه دسترسی Wi-Fi که برای دریافت سیگنال مناسب بسیار دور است را افزایش دهید. به عنوان مثال، در هتل‌هایی که وای‌فای ضعیفی دارند، این موضوع رایج است. آنتن‌های روترهای قابل حمل معمولاً قوی‌تر و بزرگ‌تر از آنتن‌های دستگاه‌های شما هستند و به همین دلیل، اتصال به یک نقطه دسترسی Wi-Fi دور، آسان‌تر خواهد بود.

ویژگی های امنیتی

استفاده از روتر مسافرتی به طور قابل توجهی امنیت دستگاه‌های شما را افزایش می‌دهد، چرا که وای‌فای شما رمزنگاری می‌شود. با این حال، استفاده از اینترنت عمومی از طریق روتر شما همچنان می‌تواند آسیب‌پذیری‌هایی داشته باشد. در نتیجه، روتر مسافرتی که قابلیت اجرای VPN را دارد یا مجهز به حفاظت در برابر بدافزار و فایروال قدرتمند است، بسیار مطلوب می‌باشد.

عملکرد

دو نوع عملکرد کلیدی برای هر روتر وجود دارد. اولین مورد، سرعت شبکه از طریق پورت‌های اترنت و وای‌فای است. تا زمان نگارش این مقاله، نباید به کمتر از اترنت گیگابیتی و وای‌فای 6 یا 6E رضایت داد. اگر قصد دارید مدلی کندتر انتخاب کنید، باید دلایل متقاعدکننده‌ای مانند تخفیف‌های عمده یا ویژگی‌های خاص دیگر روتر که برای شما از سرعت مهم‌تر است، داشته باشید.

دومین نوع عملکرد به سرعت پردازنده روتر، میزان حافظه و سایر موارد مرتبط می‌پردازد. تمرکز بر روی اعداد یا مشخصات خاص چندان مفید نیست، اما مهم است که بررسی کنید آیا نقدهایی در مورد عملکرد آن وجود دارد، به ویژه هنگام اجرای یک VPN داخلی یا وقتی تعداد زیادی دستگاه به طور همزمان متصل می‌شوند.

پشتیبانی از حافظه USB

یکی از ویژگی‌های کلیدی برای هر روتر، پشتیبانی از حافظه USB است. این امکان را به شما می‌دهد که به یک هارد دیسک خارجی متصل شوید و تمام دستگاه‌های موجود در شبکه محلی‌تان بتوانند محتویات آن را به اشتراک بگذارند. این مانند این است که NAS خود را هرجا که می‌روید، همراه داشته باشید. برخی روترها همچنین ممکن است از مودم‌های سلولی USB یا دست‌کم مدل‌های خاصی پشتیبانی کنند، به این معنی که نیازی نیست از تلفن همراه خود به عنوان هات‌اسپات استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا