دوربین های دیجیتال

دوربین DJI Action 5 Pro با ردیابی سوژه و ویدیوی بهبودیافته عرضه کرد

DJI با معرفی Action 5 Pro، برتری دوربین‌های اکشن گوپرو را به چالش کشیده است. این دوربین با سنسور “نسل جدید” خود، کیفیت ویدیوی بهبود یافته‌ای را به همراه عمر باتری طولانی‌تر، نمایشگرهای بزرگ‌تر و قابلیت‌های جدیدی چون ردیابی سوژه و مرکزیت ارائه می‌دهد.

سنسور 1/1.3 اینچی آن، همانند مدل Action 4 است، اما DJI ادعا می‌کند که این سنسور اکنون دارای محدوده دینامیکی 13.5 استاپ است، که آن را به نخستین دوربین اکشن با ویژگی‌های رقابتی دوربین‌های حرفه‌ای تبدیل می‌کند. حداکثر رزولوشن عکس به 40 مگاپیکسل رسیده که 10 مگاپیکسل بیشتر از Action 4 است. لنز آن دارای میدان دید 155 درجه و دیافراگم f/2.8 است.

شما همچنان می‌توانید با کیفیت 4K تا 120p در نسبت تصویر 16:9 عکسبرداری کنید، اما اکنون این دوربین از فیلمبرداری 4K 120p در نسبت تصویر 4:3 (3840 x 2880 پیکسل) پشتیبانی می‌کند. با این حال، رزولوشن همچنان در 4K UltraHD محدود است، در حالی که گوپرو 13 از عکسبرداری 5.3K 8:7 (5312 x 4648) پشتیبانی می‌کند و امکانات بیشتری برای برش تصویر به کاربران می‌دهد.

مانند مدل قبلی، تصاویر را می‌توان با فرمت‌های 10 بیتی D-Log M و HLG ثبت کرد تا محدوده دینامیکی افزایش یابد. DJI اعلام کرده که می‌توانید با کیفیت 4K/60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید تا جزئیات سایه‌ها را بدون نوردهی بیش از حد روشن نمایید. همچنین، این دوربین دارای حالت SuperNight است که با استفاده از کاهش نویز هوش مصنوعی، ویدیوهای نسبتاً تمیزی ارائه می‌دهد.

با ظرفیت 1950 میلی آمپر ساعت، باتری جدید نسبت به مدل قبلی با ظرفیت 1770 میلی آمپر ساعت، امکان استفاده‌ی مداوم تا 4 ساعت یا حدود 50 درصد افزایش یافته است. این پیشرفت عمدتاً به لطف تراشه‌ی جدید 4 نانومتری و الگوریتم بهینه‌سازی مصرف انرژی میسر شده است. DJI اعلام کرده که حتی در دمای زیر 20 درجه سانتی‌گراد، دوربین می‌تواند تا 3.6 ساعت به‌طور مطمئن فیلم‌برداری کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی جدید، قابلیت تمرکز و ردیابی سوژه است که به تولیدکنندگان امکان می‌دهد بدون نیاز به گیمبال عکاسی کنند. این ویژگی که در سایر محصولات DJI (مانند ActiveTrack در پهپادها) مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طور هوشمندانه موقعیت سوژه را شناسایی کرده و ترکیب‌بندی تصویر را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که سوژه در مرکز قرار گیرد. این فرآیند به‌صورت دیجیتالی صورت می‌پذیرد و کیفیت تصویر به 2.7K کاهش می‌یابد، اما این ویژگی می‌تواند برای ورزش‌های پرتحرک و سایر تولیدکنندگان بسیار مفید باشد.

همانند گذشته، این دوربین از “تثبیت‌کننده‌ی قوی” و HorizonSteady بهره می‌برد که دوربین را در حرکت‌های 360 درجه‌ای سطحی ثابت نگه می‌دارد. Action 5 Pro دارای گواهینامه‌ی EN13319 است و تا عمق 20 متری (66 فوت) بدون نیاز به قاب ضد آب است، که 2 متر بیشتر از مدل قبلی است.  این دوربین به‌محض فرو رفتن در آب به‌طور خودکار شروع به ضبط می‌کند و ویژگی جدیدی دارد: فشارسنج برای ثبت داده‌های عمق، مدت زمان و ارتفاع زیر آب، که ایمنی کاربر را تضمین می‌کند.

اگرچه ابعاد بدنه تغییری نکرده است، اما به لطف کاهش حاشیه‌ها، هر دو صفحه نمایش OLED بزرگ‌تر شده و 16 درصد افزایش یافته‌اند. DJI اعلام کرده که صفحه نمایش پشتی بزرگ‌تر حالا 2.5 اینچ قطر دارد، که در مقایسه با 2.25 اینچی دوربین‌های اکشن معمولی، بزرگ‌تر است. مانند گذشته، Action 4 همراه با DJI Mic 2 برای ضبط صدای باکیفیت عرضه می‌شود و شما می‌توانید همزمان از میکروفون داخلی برای ضبط صدای محیطی استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های جدید، 47 گیگابایت حافظه داخلی و سرعت انتقال داده‌ها تا 80 مگابایت بر ثانیه از طریق Wi-Fi 6.0 یا USB 3.0 است.

دیگر ویژگی‌ها شامل برنامه Mimo به‌روز شده، قابلیت پخش زنده Wi-Fi، کد زمانی برای هماهنگی چند دوربین و قابلیت پیش‌ضبط می‌شود. شاید جذاب‌ترین خبر در مورد Action 5 این باشد که با قیمت 349 دلار در بسته Pro Combo که شامل دوربین، یک باتری، قاب محافظ، پایه آداپتور سریع و غیره است، ارزان‌تر از Action 4 است. همچنین، بسته Pro Adventure Combo Action 5 با دو باتری اضافی و یک شارژر به همراه یک میله 1.5 متری به قیمت 449 دلار عرضه می‌شود. هر دو بسته هم اکنون در فروشگاه DJI و اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی مجاز موجود هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا