نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم با قابلیت همگام‌سازی خودکار تب ها در دستگاه‌ها به روز شد

گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای مرورگر کروم خود معرفی کرده که هدف آن هم کاربران فردی و هم کسب‌وکارها است. تمرکز این به‌روزرسانی‌ها بر افزایش سهولت استفاده و ساده‌سازی فرآیندهای کاری در دسکتاپ، اندروید و دستگاه‌های iOS می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی که بهبود یافته، قابلیت گروه‌بندی تب‌های کروم است.

پیشتر، کاربران تنها می‌توانستند این گروه‌ها را به صورت دستی در دستگاه‌های خود ذخیره و همگام‌سازی کنند. حالا، گوگل امکان همگام‌سازی خودکار را فراهم کرده است – بدون توجه به اینکه شما از کامپیوتر، گوشی اندروید یا آیفون استفاده می‌کنید. این انتقال یکپارچه، نیاز به ذخیره‌سازی دستی را حذف می‌کند و تضمین می‌کند که پروژه‌های تحقیقاتی، جستجوهای خرید، یا مقالات باز شما به طور یکپارچه بین دستگاه‌ها دنبال شوند.

بنابراین، اگر در حال تحقیق در مورد موضوعی بر روی لپ‌تاپ خود هستید، می‌توانید بعداً با گرفتن تلفن خود، دقیقاً از همان نقطه‌ای که ترک کرده‌اید، ادامه دهید و تمام تب‌های مرتبط آماده باشند. گوگل همچنین در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به طور هوشمند صفحات وبی را که ممکن است بخواهید مجدداً مراجعه کنید، پیشنهاد می‌دهد.

در واقع، کروم تب‌هایی که در یک دستگاه باز شده‌اند را تحلیل می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که وب‌سایت‌های مشابه را در دستگاه‌های دیگر خود باز کنید. به عنوان مثال، کروم ممکن است پیشنهاد دهد که همان وب‌سایت خبری که بر روی رایانه کاری خود مطالعه کرده‌اید را در تب جدید تلفن خود باز کنید. این ویژگی برای کاربرانی که در طول روز بین چندین دستگاه جابجا می‌شوند، مفید است.

دیگر نیازی به نشانک‌گذاری یا جستجوی مکرر در تاریخچه خود نیست – فقط به پیشنهادهای بازدید مجدد کروم اعتماد کنید تا کار خود را از جایی که رها کرده‌اید، ادامه دهید. در حوزه تجاری، به‌روزرسانی کروم به نیازهای کاربران Google Workspace پاسخ می‌دهد. یک ویژگی جدید وجود دارد که هنگام باز کردن تب جدید، تقویم روزانه کاربر را نمایش می‌دهد.

این امکان را به کارمندان می‌دهد که به سرعت برنامه‌های خود را بررسی کنند یا به جلسات مجازی دسترسی پیدا کنند بدون اینکه نیاز به باز کردن برنامه کامل تقویم باشد. طبق اعلام گوگل، این ویژگی به تدریج برای کاربران Workspace در دسترس قرار خواهد گرفت. در مجموع، به‌روزرسانی جدید برخی از ویژگی‌های کیفیت زندگی را برای کاربران شخصی و حرفه‌ای به کروم اضافه می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا