نرم افزار و اینترنت

باگ iMessage در iOS 18 باعث خرابی های مکرر می شود

اگرچه iOS 18 تنها 48 ساعت است که عرضه شده، اما یک باگ قابل توجه در آن توسط 9to5Mac گزارش شده است. این باگ مربوط به iMessage و به اشتراک‌گذاری واچ فیس های اپل واچ با دیگران است و تنها راه حل آن منجر به از دست دادن داده‌ها می‌شود. در حال حاضر، بهترین روش برای جلوگیری از این باگ، خودداری از پاسخ‌گویی به پیوندهای واچ فیس مشترک در iMessage است.

این باگ زمانی رخ می‌دهد که به پیوند واچ فیس مشترک در یک پیام رشته‌ای پاسخ داده شود، مانند نمونه‌ای که توسط 9to5Mac ارائه شده است. اگر کاربر بخواهد مکالمه را به طور مکرر باز کند، باعث از کار افتادن iMessage می‌شود و حتی ممکن است هنگام باز کردن سایر مکالمات نیز از کار بیفتد، که این موضوع بر هر دو کاربر تأثیر می‌گذارد.

در حال حاضر، این باگ فقط هنگام پاسخ‌گویی از iOS 18.0 فعال می‌شود، زیرا پاسخ از iOS 18.1 باعث بروز باگ نمی‌شود. با این حال، اگر به آن پاسخ داده شود، برنامه در iOS 18.1 بتا، iPadOS 18.1 بتا و macOS 15.1 بتا از کار می‌افتد. رفع سریع و فوری این باگ، که بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از آن ندارند، نیازمند حذف کامل رشته مکالمه از هر دستگاه است.

این کار باعث حذف کل تاریخچه مکالمه می‌شود، از جمله تصاویر و ویدیوهایی که خارج از پیام‌ها ذخیره نشده‌اند. بازیابی رشته از مکانی که اخیراً حذف شده، باگ را دوباره فعال می‌کند. در حال حاضر، بهترین کار این است که از پاسخ‌گویی به صورت اشتراکی به صفحه ساعت اپل واچ در هر تاپیکی خودداری کنید تا زمانی که اپل مشکل را برطرف کند.

این پس از گزارش‌هایی است که دیروز منتشر شد و نشان می‌دهد که iPadOS 18 آخرین M4 iPad Pros را تقریباً بی‌استفاده کرده است. علی‌رغم اینکه این نرم‌افزار چندین ماه است که در نسخه بتا قرار دارد، به نظر می‌رسد که برخی از باگ‌ها توانسته‌اند از شکاف‌ها عبور کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا