نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت یک دتکتور عملکرد افزونه مرورگر جدید برای Edge راه اندازی کرد

استفاده از مرورگرهای مدرن اغلب با نصب افزونه‌های متعدد همراه است. این افزونه‌ها می‌توانند در مواردی مانند شناسایی تخفیف‌های خرید یا تماشای ویدیوها با دوستان از راه دور بسیار مفید باشند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این افزونه‌ها بر عملکرد مرورگر و حتی کل رایانه شما تأثیر منفی بگذارند.

مایکروسافت امروز اعلام کرد که ویژگی جدیدی به نام دتکتور عملکرد افزونه را برای کاربران مرورگر وب اج خود راه‌اندازی کرده است. این ویژگی برای کاربرانی که نسخه Edge Canary 130 را دریافت می‌کنند، فعال خواهد شد. در پست اخیر وبلاگ مایکروسافت آمده است:

اگر افزونه‌ها به طور مداوم بر تجربه مرور شما تأثیر منفی بگذارند، اج به شما هشدار می‌دهد که سرعت مرورگر کاهش یافته است. با کلیک بر روی هشدار، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد افزونه‌های خود و تأثیر آن‌ها بر سرعت بارگذاری صفحه دریافت کنید. همچنین می‌توانید افزونه‌ای که موجب کندی می‌شود را در همانجا غیرفعال کنید.

مایکروسافت تأکید کرده است که این ابزار جدید به طور معمول به کاربران Edge هشدار نمی‌دهد، بلکه فقط در مواقعی فعال می‌شود که یک افزونه نصب شده باعث ایجاد مشکلات عملکرد مداوم در هنگام استفاده از Edge شود.

اگر نسخه‌های جدیدترین Canary اج را دریافت نمی‌کنید ولی مایل به امتحان این ابزار جدید هستید، می‌توانید آن را از طریق edge://flags/#edge-performance-extension-detection در یک تب یا پنجره جدید فعال کنید. پس از انتخاب گزینه Enabled، باید مرورگر اج را دوباره راه‌اندازی کنید تا ابزار عملکرد افزونه فعال شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا