کنسول و بازی

Valve به زودی آزمایش نسخه آرم استیم را آغاز می کند

در ابتدای سال جاری، کوالکام از سری جدید پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس مبتنی بر آرم خود برای کامپیوترهای ویندوز 11 رونمایی نمود. تعداد زیادی از تولیدکنندگان برجسته کامپیوتر از این تراشه در لپ‌تاپ‌های جدید خود استفاده می‌کنند. با این وجود، هرچند کوالکام اعلام کرده که بیشتر بازی‌های ویندوز می‌توانند با استفاده از شبیه‌سازی روی تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت به خوبی اجرا شوند، اما اجرای بازی‌های ویندوز بر روی لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس همگانی نیست.

اخیراً، مدارکی یافت شده که نشان می‌دهد Steam، بزرگ‌ترین فروشگاه دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای، ممکن است در حال توسعه برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر آرم باشد. به‌روزرسانی‌های اخیر Valve در یک برنامه آزمایشی که در سایت شخص ثالث SteamDB مشاهده شده، فهرستی از “proton-arm64ec-4” را نمایش می‌دهد که ممکن است به این معنا باشد که Valve در حال آزمایش نسخه‌ای مبتنی بر Arm از Proton است، که لایه‌ای از Valve برای اجرای بازی‌های ویندوزی بر روی سیستم‌عامل لینوکس و به‌طور خاص بر روی دستگاه بازی دستی Steam Deck مبتنی بر لینوکس است.

صفحه SteamDB همچنین نشان می‌دهد که Valve در حال آزمایش Proton مبتنی بر Arm با تعدادی از بازی‌های رایانه‌ای مانند Left 4 Dead 2، Deep Rock Galactic و بسیاری دیگر است. در حالی که ممکن است Valve این بازی‌ها را برای اجرا بر روی نسخه‌ای مبتنی بر Arm از Steam Deck آزمایش کند، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار بر روی نسخه‌ای از Steam است که به صورت بومی بر روی تعداد رو به افزایش رایانه های ویندوز مبتنی بر آرم اجرا شود.

همانطور که معمولاً در مورد Valve صدق می‌کند، این شرکت به طور رسمی اعلام نکرده که در حال کار بر روی اجرای Steam بر روی کامپیوترهای مبتنی بر Arm است. ممکن است مدتی طول بکشد تا چنین پورتی فاش شود، چه برسد به عرضه آن. با این حال، اگر نسخه‌ای مبتنی بر Arm از Steam واقعاً در حال توسعه باشد، این می‌تواند نشانه‌ای دیگر باشد که نشان می‌دهد تلاش‌های کوالکام برای گسترش تراشه‌های اسنپدراگون خود به رایانه‌های شخصی ویندوز در حال کسب حمایت بیشتر توسعه‌دهندگان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا