گجت و پوشیدنی

متا از هدست واقعیت مجازی Quest 3S با قیمت مناسب رونمایی کرد

متا در رویداد سالانه Connect خود، هدست واقعیت مجازی Quest 3S را با قیمت مناسب معرفی کرد. پس از ماه‌ها شایعه درباره کار بر روی نسخه‌ای ارزان‌تر از Quest 3، اکنون این محصول با قیمت 300 دلار عرضه شده است. این هدست به لحاظ قیمت بسیار نزدیک به مدل اصلی Quest 3 بوده که 500 دلار قیمت‌گذاری شده است.

Quest 3S جدید از پردازنده کوالکام اسنپدراگون XR2 نسل 2 بهره می‌برد و با 8 گیگابایت حافظه رم، قادر به اجرای بازی‌های انحصاری Quest 3 مانند Batman: Arkham Shadow آینده خواهد بود. همچنین، این هدست از گذرگاه تمام رنگی برای برنامه‌ها و بازی‌های واقعیت ترکیبی پشتیبانی می‌کند و با کنترل‌کننده‌های مشابه مدل سال قبل عرضه می‌شود. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش آن نیز بین 90 تا 120 هرتز است.

سنسورها و دوربین‌های خارجی آن نیز تقریباً مشابه مدل استاندارد Quest 3 هستند. دو دوربین RGB برای ایجاد تصاویر استریوسکوپی رنگی و چهار دوربین VGA برای ردیابی دست و کنترل‌کننده‌ها تعبیه شده‌اند. این دوربین‌ها به تعیین حرکت و موقعیت کاربر در فضای سه‌بعدی کمک می‌کنند. علاوه بر این، دو LED سیل برای روشنایی در نظر گرفته شده است.

پس چالش چیست؟ متا باید 200 دلار از دست رفته را جبران کند. ابتدا، هیچ لنز پنکیک و محتوای 4K وجود ندارد. این لنزها همان لنزهای Fresnel هستند که در Meta Quest 2 استفاده می‌شوند (با وضوح 1832 در 1920 پیکسل برای هر چشم و 20PPD). میدان دید نیز در مقایسه با هدست استاندارد Quest 3 کمی کمتر است.

فضای ذخیره‌سازی نیز کاهش یافته است و مدل پایه با 128 گیگابایت عرضه می‌شود، در حالی که مدل 256 گیگابایتی با قیمت 400 دلار موجود است. متا قیمت Quest 3 با ظرفیت 512 گیگابایت را از 650 دلار به 500 دلار کاهش داده، بنابراین 3S در سطح پایه تقریباً یک چهارم فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد. یکی از نکات مثبت، عمر باتری Quest 3S است که نسبت به Quest 3 کمی بهتر است. متا اعلام کرده که هر بار شارژ تقریباً 2.5 ساعت دوام دارد.

همچنین برای فصل تعطیلات، یک پیشنهاد ویژه وجود دارد. مشتریانی که هر یک از مدل‌های Quest 3 یا 3S را سفارش دهند، یک نسخه دیجیتالی رایگان از بازی Batman: Arkham Shadow را در اکتبر امسال دریافت خواهند کرد. این شرکت سال گذشته اقدام مشابهی با بازی Asgard’s Wrath 2 انجام داد که کمتر شناخته شده بود. این تبلیغات تا آوریل ادامه دارد.

Quest 3S با بیشتر لوازم جانبی Quest 3 سازگار است، که خبر خوبی است، زیرا با هدبند استاندارد و ناراحت‌کننده‌ای هم عرضه می‌شود. استفاده از Elite Strap، که دارای باتری است، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه به شمار می‌رود. پیش‌فروش‌ها اکنون باز است و تاریخ ارسال، 15 اکتبر می‌باشد. با عرضه‌ی در پیش روی Quest 3S، متا به تدریج Quest 2 و Quest Pro را کنار خواهد گذاشت. زاک می‌دهد و زاک می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا