هوش مصنوعی

متا از هوش مصنوعی برای ایجاد ترجمه‌های همگام‌سازی شده از ریلز سازندگان استفاده خواهد کرد

متا اخیراً ابزار جدیدی را معرفی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، ریلز را به زبان‌های دیگر دوبله می‌کند و به طور کامل با حرکات لب هماهنگ است. این قابلیت در رویداد زنده سالانه Meta Connect فاش و توسط مدیرعامل مارک زاکربرگ معرفی شد.

زاکربرگ این ویژگی را در حین سخنرانی خود به نمایش گذاشت و به نظر می‌رسید که به خوبی کار می‌کند. متا اعلام کرده که این فناوری تنها محتوا را ترجمه نمی‌کند، بلکه صدای گوینده را نیز به زبان دیگری شبیه‌سازی کرده و لب‌های او را با آن همگام می‌سازد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این یک نمایش زنده بوده باشد، اما باز هم بسیار تحسین‌برانگیز است.

در خصوص زمان عرضه، شرکت اعلام کرده که این ویژگی ابتدا برای “ویدیوهای برخی از خالقان محتوا” به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در ایالات متحده و آمریکای لاتین عرضه خواهد شد. متا زمان دقیقی برای عرضه اعلام نکرده، فقط بیان داشته که ایالات متحده و آمریکای لاتین اولین مناطقی خواهند بود که این ویژگی را دریافت می‌کنند، که نشان‌دهنده ارتباط آن با زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در زمان عرضه است.

شرکت همچنین اشاره کرده که به زودی زبان‌های بیشتری اضافه خواهند شد. این تنها ویژگی هوش مصنوعی نبود که در جریان Meta Connect معرفی شد. پلتفرم هوش مصنوعی متا اکنون امکان چت صوتی با انتخاب صداهای مشهور را فراهم می‌آورد. هوش مصنوعی متا همچنین قابلیت‌های جدیدی در زمینه تصویر دریافت کرده است، به طوری که قادر است تصاویر را مستقیماً از طریق چت متنی در اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ تغییر دهد و ویرایش کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا