امنیت

همکاری گوگل و Roblox برای آموزش ایمنی اینترنت به بچه ها

گوگل و Roblox بازی‌ بخصوصی ایجاد کنند که به کودکان آموزش می‌دهد چگونه کلاهبرداری‌های آنلاین را تشخیص دهند و در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در اینترنت احتیاط کنند. این مجموعه تجربیات، که به نام “Be Internet Awesome World” شناخته می‌شود، در Roblox موجود است و گوگل می‌گوید این امر به آنها کمک می‌کند تا به کودکانی که قبلاً وقت خود را صرف یادگیری اصول ایمنی آنلاین کرده‌اند، دسترسی پیدا کنند.

این تجربه کودکان را به “دنیای جادویی Internauts” می‌برد که محلی است برای مینی‌بازی‌هایی که به جنبه‌های مختلف ایمنی اینترنتی می‌پردازند، از جمله تلاش‌های فیشینگ و تمرین مهربانی آنلاین. Be Internet Awesome World هم‌اکنون در دسترس کاربران Roblox است و می‌تواند مکانی عالی برای دسترسی به کودکان باشد، با این حال، این پلتفرم همچنین به دلیل ایجاد فضایی ناامن برای گیمرهای جوان مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترکیه این برنامه را به دلیل اجازه دادن به استثمار کودکان ممنوع کرده است و سونی نیز در ابتدا نمی‌خواست این بازی را به دلایل مشابه به کنسول‌های پلی‌استیشن اضافه کند، اما در نهایت در سال گذشته این کار را انجام داد. گزارش‌های گاردین نیز از اتهامات سوءاستفاده مالی از کودکان در پلتفرم Roblox خبر می‌دهند. خلاقیت‌های محبوب می‌توانند برای طراحان درآمد قابل توجهی ایجاد کنند، در حالی که بیشتر کاربران آنها کودکان زیر 16 سال هستند.

این وضعیت باعث شده است که برخی توسعه‌دهندگان این برنامه را به استفاده نادرست از کار کودکان متهم کنند. شعار Roblox این است: هر چیزی را بسازید، به میلیون‌ها نفر دسترسی پیدا کنید، درآمد جدی کسب کنید. Roblox تقریباً 30 درصد از کل درآمد حاصل از این پلتفرم را به خود اختصاص می‌دهد و بنابراین به مشارکت خلاقانه کودکان علاقه‌مند است.

استفانو کورازا، رئیس استودیو، به Eurogamer گفته است که توانایی نوجوانان برای کسب درآمد از این پلتفرم را “بزرگترین هدیه” می‌داند و این کودکان احساس استثمار نمی‌کنند. می‌توان گفت که ما در حال استثمار کار کودکان هستیم، درست است؟ یا اینکه ما به افراد در سراسر جهان امکان کسب شغل و درآمد را می‌دهیم.

این موضوعات نشان می‌دهد که شاید Roblox باید ابتدا به ساماندهی امور داخلی خود بپردازد، پیش از آنکه به آموزش کودکان در مورد جلوگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین بپردازد. دیوید بازوکی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Roblox، به نگرانی‌های مطرح شده رسیدگی کرده و اخیراً به واشنگتن دی سی سفر کرده تا در مورد ایمنی کودکان با قانونگذاران گفتگو کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا