هوش مصنوعی

گوگل NotebookLM حالا از ویدیوهای یوتیوب پشتیبانی می کند

سال گذشته، گوگل ابزار NotebookLM را معرفی کرد که یک دفترکار هوش مصنوعی است و محتوای آن بر اساس فایل‌های PDF، Google Docs، Slides، وب‌سایت‌ها و سایر منابع توسط کاربران ایجاد می‌شود. پس از عرضه جهانی NotebookLM، گوگل تعدادی بهبود در این محصول ایجاد کرده است. امروز، گوگل خبر از افزودن پشتیبانی از ویدیوهای YouTube به NotebookLM را داد.

با این پشتیبانی جدید از یوتیوب، شما می‌توانید URL یک ویدیوی عمومی یوتیوب را در دفترکار خود قرار دهید و بلافاصله به یک متخصص تبدیل شوید که پاسخ‌های خود را در ویدیو قرار می‌دهد. NotebookLM قادر است مفاهیم کلیدی را خلاصه کرده و امکان جستجوی عمیق‌تر را از طریق نقل قول‌های درون خطی که مستقیماً به رونوشت ویدیو مرتبط هستند، فراهم می‌آورد. شما حتی می‌توانید ویدیوها را درون NotebookLM با استفاده از پخش‌کننده تعبیه‌شده یوتیوب تماشا کنید.

علاوه بر پشتیبانی ویدیویی یوتیوب، NotebookLM همچنین امکان ضبط صدا را اضافه کرده است. شما می‌توانید از NotebookLM برای جستجو در میان مکالمات رونویسی شده به منظور یافتن اطلاعات خاص استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از NotebookLM برای ایجاد یک راهنمای مطالعه بر اساس ضبط‌های کلاسی، یادداشت‌های دست‌نویس و اسلایدهای ارائه، تنها با یک کلیک بهره ببرید.

اوایل این ماه، NotebookLM ویژگی جدیدی به نام Audio Overview دریافت کرد که قادر است اسناد، اسلایدها، نمودارها و موارد دیگر را تنها با یک کلیک به بحث‌های صوتی جذاب تبدیل کند. گوگل اکنون اشتراک‌گذاری نمای کلی صوتی ایجاد شده را با دیگران آسان‌تر کرده است. برای به اشتراک گذاشتن یک نمای کلی صوتی، کافی است روی دکمه «اشتراک‌گذاری» کلیک کنید تا پیوند عمومی ایجاد شود. در اینجا روش استفاده از پشتیبانی ویدیویی یوتیوب و نمای کلی صوتی در NotebookLM آمده است:

  • به NotebookLM بروید.
  • یک نوت بوک جدید ایجاد کنید.
  • تلاش کنید یک URL عمومی یوتیوب یا فایل صوتی را اضافه کنید.
  • یک Audio Overview تولید کنید.
  • پس از آماده شدن نمای کلی صوتی، روی گزینه اشتراک‌گذاری ضربه بزنید.

NotebookLM اکنون برای مصرف‌کنندگان و سازمان‌های سازمانی در دسترس است. مدیران Google Workspace می‌توانند بر اساس نیاز، NotebookLM را برای کل دامنه سازمانی یا آموزشی فعال سازند. با این ویژگی‌های جدید، NotebookLM به ابزاری هرچه قدرتمندتر برای یادگیری، تحقیق و همکاری مبدل شده است. توسعه مستمر NotebookLM توسط گوگل، تعهد این شرکت به ارائه ابزارهای بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا