موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی S24 FE معرفی شد

سامسونگ گلکسی S24 FE با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تر، تمرکز بر عملکرد بهبود یافته و معرفی موتور ProVisual به سری FE وارد بازار شد. امسال، هیچ تغییر منطقه‌ای در تراشه وجود نخواهد داشت و S24 FE از اگزینوس 2400e بهره می‌برد. سامسونگ جزئیات را بیان نکرده است، اما انتظار می‌رود هسته اصلی Cortex-X4 با سرعت ساعت پایین‌تری کار کند.

این ممکن است بر عملکرد اوج تأثیر بگذارد، اما عملکرد پایدار با یک محفظه بخار جدید که 1.1 برابر بزرگتر از قبلی بوده، در حال افزایش است. چون اگزینوس 2300 وجود نداشت، S23 FE در سال گذشته مجبور به استفاده از ترکیبی از اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 شد. ارتقای عملکرد از S23 FE به S24 FE باید قابل توجه باشد. سامسونگ این گوشی را فقط با 8 گیگابایت رم عرضه کرده است. نسخه‌هایی با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهند شد. ظرفیت رم تأثیری بر توانایی گوشی برای اجرای Galaxy AI ندارد و بعداً بر هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

گلکسی S24 FE دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی بوده که 0.3 اینچ بزرگتر از مدل قبلی است. این آن را در همان اندازه مورب S24 پلاس قرار می‌دهد، با این تفاوت که این پنل یک پنل OLED فول اچ دی پلاس به جای QHD+ LTPO است. FE به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر برای پلاس عرضه می‌شود. صفحه نمایش می‌تواند با فرکانس 120 هرتز یا 60 هرتز کار کند و دارای Vision Booster برای روزهای روشن و آفتابی است.

سامسونگ موتور ProVisual را به سری FE از پرچمداران خود اضافه کرده است. این موتور، Nightography (ISP AI که کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور کم را بهبود می‌بخشد) را با یک موتور شی‌آگاه ترکیب می‌کند که رنگ‌ها را در Super HDR بهینه می‌سازد. همچنین، این سیستم زوم دو برابری با کیفیت اپتیکال را فراهم می‌کند.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است. یک مرحله اضافی از زوم با ماژول تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی 3x (f/2.4) در دسترس است، یا می‌توانید با لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی 123 درجه (f/2.2) دید وسیع‌تری داشته باشید. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 10 مگاپیکسلی است. به نظر می‌رسد که این سخت‌افزار دقیقاً همان سخت‌افزار سال گذشته است، با این تفاوت که اکنون قدرت پردازشی بیشتری دارد و موتور ProVisual آن را پشتیبانی می‌کند.

باتری اکنون بزرگ‌تر است و ظرفیتی 4700 میلی‌آمپر ساعتی دارد (200 میلی‌آمپر ساعت بیشتر نسبت به S23 FE). با این حال، نرخ شارژ تغییری نکرده و همچنان 25 وات سیمی (0 تا 50٪ در 30 دقیقه) و 15 وات بی‌سیم است. ابعاد دستگاه 162.0 در 77.3 در 8.0 میلی‌متر با وزن 213 گرم است، که 4 میلی‌متر بلندتر، کمتر از یک میلی‌متر پهن‌تر و کمی نازک‌تر از S23 FE است. وزن آن نیز 4 گرم بیشتر شده است. گلکسی S24 پلاس با حاشیه‌های باریک‌تر و 17 گرم سبک‌تر، باریک‌تر و دارای باتری بزرگ‌تری است.

گلکسی اس 24 FE با اندروید 14 و OneUI 6.1 روانه بازار می‌شود، که زمان مناسبی نیست چرا که اندروید 15 در آستانه عرضه است. خبر خوب این است که FE به‌روزرسانی‌های پرچم‌دار را دریافت خواهد کرد و به مدت هفت سال از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی بهره‌مند می‌شود. ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل امکانات معمول Galaxy AI می‌باشد. Circle to Search، روشی کاربردی برای جستجوی موارد در گوگل است (کافی است دکمه صفحه اصلی را نگه دارید و دور مورد مورد علاقه‌تان دایره بکشید). ترجمه زنده، ترجمه صوتی برای تماس‌ها است که اکنون در برنامه‌های شخص ثالث منتخب نیز پشتیبانی می‌شود.

مترجم، ابزاری است که برای ترجمه‌های حضوری به کار می‌رود. Composer، ویژگی صفحه کلید سامسونگ است که می‌تواند بر اساس چند کلمه کلیدی، پست‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را برای شما بنویسد. Note Assist، قالب‌بندی یادداشت‌ها، رونویسی و خلاصه‌سازی صداهای ضبط‌شده را به صورت خودکار انجام می‌دهد و قادر به ترجمه فایل‌های PDF است. گلکسی اس 24 FE از امروز قابل پیش‌خرید است و از 3 اکتبر در دسترس خواهد بود. قیمت مدل پایه 650 دلار است و توجه داشته باشید که نسخه 512 گیگابایتی در برخی مناطق موجود نمی‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا