هوش مصنوعی

اکنون می توانید تصاویر را با Gemini به اشتراک بگذارید

گوگل به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای Gemini ارائه می‌دهد و امروز چندین خبر مرتبط با Gemini داریم. اولین ویژگی جدید، صرفه‌جویی در زمان است هرگاه نیاز به اطلاعاتی درباره تصویری دارید. با آخرین نسخه برنامه Gemini اندروید، اکنون می‌توانید تصاویر را مستقیماً از طریق تب اشتراک‌گذاری اندروید با Gemini به اشتراک بگذارید و بلافاصله سوالات خود را در مورد تصویر ارسالی مطرح کنید.

اگر نمی‌خواهید از گزینه ‘Ask about this screen’ برای گرفتن اسکرین‌شات و ارسال آن به Gemini استفاده کنید یا تصویری را به صورت دستی در صفحه مکالمه Gemini Live پیوست کنید، این ویژگی جدید روشی دیگر برای انجام کارهاست بدون نیاز به دانلود تصویر و شلوغ کردن پوشه اسکرین‌شات شما. در ادامه، Gemini Nano، مدلی که مستقیماً روی دستگاه اجرا می‌شود، اکنون برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث قابل دسترسی است.

Nano تاکنون تنها بر روی تعداد محدودی از دستگاه‌های اندرویدی اجرا شده است، اما انتظار می‌رود که به زودی به طور گسترده‌تری در دسترس قرار گیرد. Nano به دلیل اجرای کامل روی دستگاه، هم سریع و هم خصوصی است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از Google AI Edge SDK، با Gemini Nano آزمایش‌هایی انجام دهند.

در حال حاضر، توسعه‌دهندگان باید دارای پیکسل 9 باشند، اما به زودی پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری اضافه خواهد شد. این امکانات، راه‌های جدیدی را برای ادغام Gemini Nano در برنامه‌های شخص ثالث فراهم می‌کند، هرچند که فعلاً تنها درخواست‌های متنی توسط گوگل مجاز شناخته شده‌اند. روش‌های بیشتری برای تعامل، مانند با تصاویر، در آینده معرفی خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا