هوش مصنوعی

گوگل هوش مصنوعی بیشتری را در جستجو قرار می دهد

گوگل در حال افزودن هوش مصنوعی بیشتر به سیستم جستجوی خود است. روز پنج‌شنبه، این شرکت از یک سری تغییرات وسیع، شامل نتایج جستجوی سازمان‌دهی‌شده با هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های گوگل لنز شامل ویدیو و صدا، و ادغام پیوندها و تبلیغات در AI Overviews پرده‌برداری کرد.

گمان می‌رود که نتایج جستجوی سازمان‌دهی‌شده با هوش مصنوعی به‌زودی در تمام صفحه گسترش یابد، اما این ویژگی با دامنه‌ای محدود آغاز می‌شود. با شروع از دستورالعمل‌های آشپزی و الهام‌بخش‌های غذایی، هوش مصنوعی گوگل یک “تجربه تمام صفحه” را فراهم می‌کند که نتایج مرتبط با جستجوی کاربران را در بر می‌گیرد.

این شرکت اعلام کرده است که صفحات گردآوری‌شده با هوش مصنوعی شامل دیدگاه‌هایی از سراسر وب، مانند مقالات، ویدیوها و انجمن‌ها خواهد بود. همچنین، مرورهای هوش مصنوعی گوگل که شامل بخش‌هایی از اطلاعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی در بالای نتایج جستجو هستند، بهبودهایی را تجربه می‌کنند. این شرکت در حال ادغام یک طراحی جدید با “لینک های برجسته به صفحات وب پشتیبانی‌شده” در این بخش‌ها است.

گوگل می‌گوید که آزمایش‌های انجام‌شده نشان داده‌اند این طراحی به افزایش ترافیک به وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده شده، منجر شده است. تبلیغات نیز به تصویر کلی هوش مصنوعی می‌پیوندند – اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، به عنوان یک نتیجه اجتناب‌ناپذیر است. این شرکت اعلام کرده که محصولاتش در آمریکا عرضه می‌شوند، پس اگر به زودی شاهد آنها بودید، تعجب نکنید.

Circle to Search قابلیت‌هایی شبیه به Shazam دارد. این ویژگی اکنون به سرعت آهنگ‌هایی را که می‌شنوید، بدون نیاز به تغییر برنامه، جستجو می‌کند. گوگل همچنین اشاره کرده است که Circle to Search اکنون در بیش از 150 میلیون دستگاه اندرویدی قابل دسترسی است، زیرا از زمان راه‌اندازی در ژانویه، دسترسی و قابلیت‌های آن گسترش یافته‌اند.

گوگل لنز، ابزار جستجوی بصری هفت ساله این شرکت برای موبایل، در حال دریافت برخی به‌روزرسانی‌ها است. اکنون می‌تواند از طریق ویدیو و صدا جستجو کند و به شما اجازه می‌دهد تا “سوالات پیچیده‌ای درباره تصاویر متحرک” بپرسید. این شرکت مثالی از دیدن ماهی در آکواریوم و استفاده از لنز برای پرسیدن با صدای بلند را ارائه می‌دهد: “چرا آنها با هم شنا می‌کنند؟” گوگل می‌گوید که هوش مصنوعی از کلیپ ویدیویی و ضبط صدای شما برای شناسایی گونه‌ها و توضیح دلیل معاشرت آنها با یکدیگر استفاده می‌کند.

همچنین، اکنون می‌توانید هنگام عکاسی، سوالات خود را از Google Lens با صدای بلند بپرسید. این شرکت می‌نویسد: “دوربین خود را بردارید، دکمه شاتر را فشار دهید و هر سوالی که در ذهن دارید را بپرسید – درست مانند اینکه به چیزی اشاره می‌کنید و از دوستتان درباره آن سوال می‌پرسید.” گوگل لنز همچنین در حال بهبود قابلیت‌های خرید خود است.

این شرکت جستجوی محصول بصری بهبود یافته را “به طور قابل توجهی مفیدتر” از نسخه قبلی خود توصیف می‌کند. نتایج هوش مصنوعی اکنون شامل اطلاعات ضروری درباره محصول جستجو شده، از جمله نقدها، قیمت‌ها در خرده‌فروشی‌های مختلف و مکان‌های خرید است. تمام قابلیت‌های Google Lens در حال حاضر در دسترس هستند، اگرچه برخی از آنها نیاز به فعال‌سازی دارند.

جستجوهای ویدیویی در سطح جهانی برای کاربران Search Labs قابل دسترسی هستند. آنها را در آزمایش “نمایش‌های AI و موارد دیگر” پیدا خواهید کرد. ورودی صوتی برای لنز اکنون برای کاربران انگلیسی‌زبان در برنامه Google در Android و iOS در دسترس است. در نهایت، خریدهای پیشرفته با لنز از این هفته آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا