نرم افزار و اینترنت

گوگل در حال آزمایش تیک های تایید شده در جستجو است

گوگل در حال تست ویژگی جدیدی در جستجو است که به کاربران کمک می‌کند تا از کلیک بر روی لینک‌های جعلی و فریبنده خودداری کنند. برخی کاربران نشانه‌های تأیید آبی رنگی را در کنار لینک‌های تجاری در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کرده‌اند، که نشان‌دهنده اصالت شرکت‌هایی مانند متا یا اپل است، نه تقلیدکنندگانی که سعی در بهره‌برداری از برندی شناخته‌شده دارند.

مولی شاهین، سخنگوی گوگل، به سایت ورج گفته است: “ما به طور مرتب ویژگی‌هایی را آزمایش می‌کنیم که به مصرف‌کنندگان در شناسایی کسب‌وکارهای معتبر آنلاین کمک می‌کند و در حال حاضر یک آزمایش کوچک در جریان است که نشانه‌هایی را در کنار برخی از مشاغل در گوگل قرار می‌دهد.”

وقتی نشانگر ماوس را روی علامتی قرار می‌دهید، پیامی ظاهر شده که توضیح می‌دهد: “سیگنال‌های گوگل تأیید می‌کنند این کسب‌وکار، همان کسب‌وکاری است که ادعا می‌کند” که این امر بر اساس عواملی چون تأیید وب‌سایت، داده‌های Merchant Center و بررسی‌های دستی مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد که آزمایش جستجوی جدید، توسعه‌ای بر ویژگی شاخص‌های برند گوگل برای شناسایی پیام (BIMI) است که برای نمایش تیک تأیید در وب و اپلیکیشن‌های موبایل جیمیل کنار نام فرستندگان تأییدشده به کار می‌رود. گوگل هنوز به صورت رسمی زمان‌بندی عرضه علامت‌های جستجو را اعلام نکرده است و نگفته که چه زمانی (یا اگر) کاربران بیشتری قادر به مشاهده این ویژگی خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا