سخت افزار

سامسونگ تولید سریع ترین SSD خود را برای کامپیوتر آغاز کرد

سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه سریع‌ترین SSD خود برای کامپیوترها را آغاز کرده است. این شرکت مدعی است که محصول جدید مبتنی بر PCIe 5.0 با نام PM9E1 دارای بالاترین عملکرد و بزرگترین ظرفیت در صنعت است.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که این حافظه SSD بر اساس کنترلر 5 نانومتری و فناوری نسل هشتم V-NAND ساخته شده است، با هدف ارائه “عملکرد قدرتمند و بهره‌وری انرژی افزایش یافته” که آن را به راه‌حلی ایده‌آل برای رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. PM9E1 سرعت‌های خواندن و نوشتن به ترتیب 14.5 و 13 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد، که این امکان را فراهم می‌آورد تا برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی با حجم بالا را پشتیبانی کند.

سامسونگ PM9E1 را در گزینه‌های مختلف ذخیره‌سازی شامل 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت عرضه خواهد کرد. برای تأمین امنیت SSD، چندین پروتکل از جمله کانال امن، احراز هویت دستگاه و تأیید تحریف سیستم عامل اعمال شده است. این فناوری‌ها از حملات زنجیره تأمین در طول فرآیندهای تولید یا توزیع محافظت می‌کنند.

سامسونگ ابتدا این راه‌حل مبتنی بر PCIe 5.0 را به تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی در سراسر جهان ارائه خواهد داد و انتظار می‌رود که در آینده به بازارهای مصرفی برسد، اما نه قبل از اینکه PM9E1 نامی با صدای بهتر مانند 1090 PRO یا مشابه آن را به خود بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا