نرم افزار و اینترنت

ویژگی پرسش و پاسخ جمینی جیمیل به iOS می آید

چند ماه پیش، گوگل با استفاده از هوش مصنوعی Gemini خود، روش نوینی برای جستجو در جیمیل را معرفی کرد. این قابلیت، که Gmail Q&A نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرسش سوالاتی از ربات چت Gemini، ایمیل‌ها و اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. به عنوان مثال، می‌توانید بپرسید: “رزرو شام ما برای شنبه چه ساعتی است؟” تا به سرعت به اطلاعات نیازمند خود دست یابید.

این ویژگی ابتدا تنها برای دستگاه‌های اندرویدی موجود بود، اما حالا گوگل آن را برای کاربران آیفون نیز عرضه کرده است. علاوه بر پرسش سوال، می‌توانید از این ویژگی برای یافتن ایمیل‌های خوانده نشده از فرستنده‌ای خاص استفاده کنید، با این دستور ساده به Gemini: “ایمیل‌های خوانده نشده از [نام فرستنده] را پیدا کن”.

همچنین می‌توانید از ربات چت بخواهید تا موضوعی را که در صندوق ورودی خود دارید، خلاصه کند، مانند پروژه‌های کاری که ماه‌ها درگیر آن بوده‌اید و شامل چندین مکالمه در رشته‌های مختلف است. و حتی می‌توانید از Gemini در جیمیل برای انجام جستجوهای عمومی استفاده کنید، بدون اینکه نیاز باشد از صندوق ورودی خود خارج شوید. برای دسترسی به Gemini، کافی است روی آیکون ستاره در گوشه بالا سمت راست برنامه جیمیل خود ضربه بزنید.

گوگل اعلام کرده است که ممکن است این ویژگی تا 15 روز زمان ببرد تا به دستگاه‌های شما برسد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت، باید به یکی از سرویس‌های Gemini Business، Enterprise، Education، Education Premium یا Google One AI Premium دسترسی داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا