سخت افزار

معرفی HPE از اولین معماری سیستم های خنک کننده مایع مستقیم 100 درصد بدون فن

هیولت پاکارد اینترپرایز، نخستین معماری سیستم‌های خنک‌کننده مایع مستقیم بدون فن صد درصدی را در صنعت برای افزایش کارایی انرژی و کاهش هزینه‌ها در پیاده‌سازی هوش مصنوعی در مقیاس وسیع معرفی کرد. این شرکت این نوآوری را در روز هوش مصنوعی خود که در یکی از مترقی‌ترین مراکز تولید سیستم‌های هوش مصنوعی برای اعضای جامعه مالی برگزار شد، معرفی نمود.

در طول این رویداد، شرکت تخصص و پیشتازی خود را در زمینه هوش مصنوعی در میان شرکت‌ها، دولت‌های مستقل، ارائه‌دهندگان خدمات و توسعه‌ دهندگان مدل به نمایش گذاشت.

اولین سیستم خنک کننده مایع 100 درصد بدون فن در صنعت

در حالی که کارایی شتاب‌دهنده‌های نسل جدید افزایش یافته، اما مصرف انرژی با به‌کارگیری هوش مصنوعی افزایش می‌یابد و از روش‌های سنتی خنک‌سازی پیشی می‌گیرد. سازمان‌هایی که بارهای کاری عظیم هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنند باید این فرآیند را به‌طور کارآمدتری انجام دهند. مؤثرترین شیوه برای خنک‌سازی سیستم‌های هوش مصنوعی نسل جدید، خنک‌سازی مستقیم مایع است که HPE در آن پیشرو است.

این تکنولوژی خنک‌کننده کلیدی، سیستم‌های HPE را قادر ساخته تا 7 از 10 ابرکامپیوتر برتر فهرست Green500 را تأمین کنند، که جزء کم‌مصرف‌ترین ابرکامپیوترهای جهان هستند. با تکیه بر این دانش فنی، معماری خنک‌کننده مستقیم مایع بدون فن 100 درصد HPE که امروز رونمایی شد، مزایای هزینه‌ای و کارایی انرژی را که در حال حاضر توسط استقرارهای هوش مصنوعی مستقل به دست می‌آید، برای طیف وسیع‌تری از سازمان‌هایی که هوش مصنوعی تولیدی در مقیاس بزرگ را توسعه می‌دهند، فراهم می‌کند.

آنتونیو نری، مدیرعامل HPE، اظهار داشت:

با استقبال سازمان‌ها از فرصت‌هایی که توسط هوش مصنوعی مولد فراهم شده، ضروری است که به دنبال اهداف پایداری، مقابله با افزایش نیاز به انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی باشند. معماری جدیدی که امروز رونمایی کردیم، تنها از سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد و مزایای قابل توجهی نسبت به سایر راه‌حل‌های موجود در بازار دارد. این معماری خنک‌کننده مایع، در مقایسه با سیستم‌های خنک‌کننده هوای سنتی، تا 90 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

تجربه HPE در اجرای بزرگترین محیط‌های IT با خنک‌کننده مایع و پیشتازی ما در بازار طی چند دهه، ما را در جایگاه برتری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد هوش مصنوعی قرار می‌دهد. معماری سیستم بر پایه چهار رکن اصلی استوار است:

  • طراحی خنک‌کننده هشت عنصری شامل خنک‌کننده مایع برای GPU و CPU، تیغه‌های سرور کامل، ذخیره‌سازی داخلی، پارچه شبکه، رک/کابینت، غلاف/کلاستر و واحد توزیع مایع خنک‌کننده (CDU).
  • طراحی سیستم با چگالی و کارایی بالا، همراه با آزمایش‌های دقیق، نرم‌افزار نظارتی و خدمات محلی برای حمایت از نصب و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این سیستم‌های محاسباتی و خنک‌کننده پیچیده. طراحی پارچه شبکه یکپارچه برای ادغام اتصالات کم‌هزینه و کم‌مصرف در مقیاس بزرگ.
  • طراحی یکپارچه شبکه برای ادغام اتصالات کم هزینه و کم مصرف در مقیاس بزرگ
  • طراحی یک سیستم باز برای فراهم کردن انعطاف پذیری در انتخاب شتاب‌دهنده‌ها

معماری خنک‌کننده مستقیم مایع 100 درصد بدون فن، مزایای بی‌نظیری ارائه می‌دهد، از جمله کاهش 37 درصد در توان خنک‌کنندگی مورد نیاز برای هر بلید سرور در مقایسه با سیستم‌های خنک‌کننده مایع هیبریدی. این کاهش منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های تأسیسات، کاهش تولید کربن و کمتر شدن صدای فن‌های مرکز داده می‌شود. همچنین، سیستم‌هایی که از این معماری استفاده می‌کنند، امکان پشتیبانی از تراکم بیشتری در کابینت‌های سرور را دارند و در نتیجه، نصف فضای کف را اشغال می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا