لپ تاپ

مایکروسافت به پشتیبانی از سرفیس لپ تاپ گو پایان داد

در اکتبر 2020، مایکروسافت لپ‌تاپ سرفیس لپ تاپ گو را معرفی کرد، یک لپ‌تاپ سطح پایه با قیمتی که از 550 دلار شروع می‌شود و به ظاهر عالی است. چهار سال پس از عرضه، نسل اول سرفیس لپ تاپ گو دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری نخواهد داشت، زیرا امروز پایان پشتیبانی آن است. مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو را به عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند برای کسانی که توانایی خرید مدل گران‌تر سرفیس لپ تاپ 3 را ندارند، معرفی کرده بود.

قیمت اولیه 550 دلار در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسید، اما مشخصات فنی آن ناامید کننده بود. با این قیمت، مایکروسافت یک کامپیوتر با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5، به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی eMMC ارائه می‌داد. برای ارتقاء به 8 گیگابایت رم و حداقل 128 گیگابایت SSD، باید 150 دلار اضافی پرداخت می‌شد، که با ارتقاء نمایشگر و مواد، شما را به محدوده قیمتی سرفیس لپ تاپ 3 نزدیک می‌کرد.

سرفیس لپ تاپ گو یکی از اندک دستگاه‌های سرفیس بود که به جای دوربین مطابق با Windows Hello، از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. با این وجود، مدل پایه فاقد این سنسور بود و برای دستیابی به آن، لازم بود نسخه‌ای با قیمت 700 دلار یا بیشتر خریداری شود. در مقایسه با سایر دستگاه‌های سرفیس مربوط به همان دوره، سرفیس لپ تاپ گو عمری بسیار کوتاه‌تر داشت.

تنها چهار سال پشتیبانی فعال با به‌روزرسانی‌های معمول سیستم عامل و درایور را دریافت کرد، در حالی که لپ تاپ 3 به عنوان مرجع، از یک چرخه پشتیبانی پنج ساله بهره‌مند بود. همانطور که معمول است، پایان پشتیبانی تنها برای درایوها و سیستم‌های عامل اجرا می‌شود. اگر سرفیس لپ‌تاپ گو شما به خوبی کار می‌کند، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین، این دستگاه به دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز ادامه خواهد داد، از جمله ویندوز 11 24H2 که به تازگی منتشر شده و با ویندوز 11 سازگار است.

مایکروسافت در تاریخ 7 ژوئن 2022، سرفیس لپ‌تاپ گو اولیه را با نسل دوم جایگزین نمود. این مدل جدید همچنان 4 گیگابایت حافظه رم در مدل پایه خود دارد، اما جایگزینی حافظه ذخیره‌سازی eMMC با یک SSD استاندارد 128 گیگابایتی انجام داده است. در نتیجه، قیمت مدل پایه از 550 دلار به 600 دلار افزایش یافته است. Surface Laptop Go 2 دارای عمر مفید شش ساله بوده و تا تاریخ 7 ژوئن 2028 پشتیبانی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا