نرم افزار و اینترنتهوش مصنوعی

فتوشاپ مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی جدید دریافت می کند

ادوبی امروز کنفرانس سالانه Adobe Max را با معرفی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در مجموعه برنامه‌های Creative Cloud آغاز کرد. ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در فتوشاپ، مانند حذف خودکار عوامل حواس‌پرت‌کننده در پس‌زمینه و مدل هوش مصنوعی مولد Firefly که قدرتمندتر شده، از مهم‌ترین اخبار هستند. Illustrator، InDesign، و Premiere Pro نیز ویژگی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند که می‌توانند به بهبود سرعت در پروژه‌های طراحی سنگین کمک کنند.

برای مثال، ویژگی جدیدی به نام “Distraction Removal” به ابزار Remove اضافه شده که هم‌اکنون عملکردی مشابه با ویژگی Magic Eraser گوگل در تلفن‌های پیکسل دارد، این امکان را به کاربران می‌دهد که به سرعت اشیاء ناخواسته را با کشیدن بر روی تصاویر خود پاک کنند. ویژگی جدید Distraction Removal که ادوبی سال گذشته معرفی کرد، با شناسایی خودکار عناصر حواس‌پرت‌کننده مانند افراد، سیم‌ها و کابل‌ها و حذف آن‌ها تنها با یک کلیک، کار را به پاک‌کنی جادویی تبدیل می‌کند.

ادوبی اعلام کرده است که قابلیت Distraction Removal هم‌اکنون در نسخه‌های دسکتاپ و وب فتوشاپ قابل دسترسی است. کاربران فتوشاپ این امکان را دارند که انتخاب کنند آیا ابزار حذف از هوش مصنوعی مولد، به‌خصوص مدل تصویری Adobe’s Firefly، استفاده کند یا از فناوری هوش مصنوعی غیرمولد بهره ببرد، با گزینه‌ای که به صورت خودکار تعیین می‌کند کدام فناوری بر اساس تصویر و صحنه برای تولید بهترین نتایج استفاده شود.

ابزارهای Generative Fill، Generative Expand، Generate Similar و Generate Background در فتوشاپ اکنون به طور عمومی در دسترس بوده و با آخرین نسخه مدل Firefly Image 3 که در ماه آوریل به صورت بتا منتشر شده، به‌روزرسانی شده‌اند. Adobe اعلام کرده است که این به‌روزرسانی، تنوع و کیفیت عکس‌های خروجی تولید شده را افزایش می‌دهد و اعلان‌های پیچیده‌تری را نسبت به مدل قبلی درک می‌کند.

نسخه وب فتوشاپ اکنون شامل یک ویژگی هوش مصنوعی جدید است که با انتخاب خودکار همه اشیاء درون تصویر، ویرایش را ساده‌تر می‌کند. Adobe Illustrator با ویژگی جدیدی به نام Objects on Path به‌روز شده که به کاربران امکان می‌دهد اشیاء را به سرعت بر روی هر مسیری قرار دهند، مرتب و حرکت دهند، و این امکان را به طراحان می‌دهد که با انعطاف‌پذیری بیشتری مناطق کاری خود را تراز کنند.

ابزار Mockup برای قرار دادن طرح‌ها روی مدل‌های سه‌بعدی اکنون به طور گسترده‌ای در دسترس است و ویژگی Image Trace که تصاویر پیکسلی (JPEG، PNG، PSD و غیره) را به بردارهای قابل مقیاس تبدیل می‌کند، بهبود یافته است. ادوبی می‌گوید که اکنون خروجی‌های برداری شفاف‌تری با خطوط تمیزتر و دقت بیشتری نسبت به تصویر اصلی تولید می‌کند.

ابزار Generative Expand که ابتدا در فتوشاپ معرفی شد، اکنون برای InDesign به طور کامل در دسترس است و به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر را متناسب با هر طرح مورد نیاز گسترش دهند. همچنین، مدل ویدیویی جدید ادوبی با هوش مصنوعی Firefly، ویژگی Generative Extend را به Premiere Pro اضافه کرده است. این مدل در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد، اما انتظار می‌رود که به عنوان پایه‌ای برای ویژگی‌های دیگر برنامه‌های Creative Cloud Adobe در سال آینده استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا