صوتی و تصویری

سامسونگ آپدیت One UI را برای تلویزیون‌های خود منتشر کرد

چند روز پیش، در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ (SDC) 2024، سامسونگ خبر از آوردن One UI به تلویزیون‌های خود داد. اکنون این شرکت به وعده‌اش عمل کرده و از امروز، به‌روزرسانی One UI را برای تلویزیون‌های هوشمندش آغاز نموده است. شرکت کره‌ای اعلام کرده است که تلویزیون‌های هوشمندش تا هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ به‌روزرسانی One UI را بر پایه سیستم‌عامل تایزن 8.0 برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر شده در سال 2023 ارائه کرده است. این رابط کاربری جدید شامل چندین بهبودیه رابط کاربری، ویژگی‌های بیشتری برای Game Bar و موارد دیگر است. پیشتر، تلویزیون S90C از سیستم عامل Tizen 7.0 بهره می‌برد. اما اکنون به نسخه نرم‌افزاری 2011 به‌روزرسانی شده و چند روز پیش نیز نسخه 2000 را دریافت کرده است.

پس از به‌روزرسانی، برخی از عناصر رابط کاربری نرم‌افزار One UI که در گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شود، در تلویزیون‌ها نیز به کار رفته است. به‌عنوان مثال، انیمیشن چهار نقطه گردان حالا در تلویزیون‌ها به کار گرفته می‌شود و آیکون‌های برنامه‌های Bixby، گالری، اینترنت سامسونگ و SmartThings اکنون با آیکون‌های موجود در تلفن‌ها و تبلت‌ها هماهنگی بیشتری دارند.

همچنین، پنل تنظیمات که با فشار دادن آیکون چرخ‌دنده روی کنترل از راه دور ظاهر می‌شود، اکنون مختصرتر و فشرده‌تر است. این پنل ابتدا سه میانبر را نمایش می‌دهد: صفحه کلید عددی، تنظیمات و SmartThings. علاوه بر این، One UI بخش‌هایی از منوها که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را در بالا قرار داده تا دسترسی سریع‌تری فراهم شود.

نوار تنظیمات که در پایین صفحه نمایش داده می‌شود، اکنون دارای لبه‌های گردتر و آیکون‌های کوچکتر است. اکثر آیکون‌های نمایش داده شده در نوار تنظیمات با ظاهری مدرن‌تر به‌روز شده‌اند. منوهای پاپ‌آپ برای بلوتوث، Q-Symphony و منوی خروجی صدا نیز با ظاهری مدرن‌تر و فشرده‌تر به‌روزرسانی شده‌اند. کلیدهای تغییر داخل منوی تنظیمات حالا شبیه کلیدهای واقعی به جای دکمه‌های رادیویی طراحی شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا