موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی A16 (4G) با 6 سال پشتیبانی عرضه شد

سامسونگ چند هفته پیش از گلکسی A16 5G رونمایی کرده بود، اما تاکنون اشاره‌ای به نسخه 4G نشده بود. حالا، این موضوع به صورت رسمی اعلام شده، زیرا سامسونگ فرانسه بیانیه مطبوعاتی منتشر کرده که در آن گلکسی A16 و گلکسی A16 5G را به عنوان “گوشی‌های هوشمندی که در برابر آزمون زمان مقاومت می‌کنند” معرفی کرده است.

دلیل این امر این است که هر دو مدل به مدت 6 سال پشتیبانی خواهند شد، که شامل به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و وصله‌های امنیتی می‌شود. گوشی سامسونگ گلکسی A16 (4G) تقریباً با نسخه 5G خود یکسان است. این گوشی با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی FHD+ OLED و نرخ 90 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 25 وات، و دوربین‌های پشتی 50+5+2 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی همراه است.

همچنین، با بدنه‌ای باریک‌تر به ضخامت 7.9 میلی‌متر، این مدل اکنون دارای رتبه IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، در حالی که مدل‌های A15 با ضخامت 8.4 میلی‌متر فاقد این رتبه‌بندی هستند. این اولین بار است که یک گوشی در سری A1x یا حتی A2x این رتبه‌بندی را دریافت می‌کند، که پیش از این تنها در سری A3x مشاهده می‌شد.

سامسونگ گلکسی A16 4G از چیپست مدیاتک هلیو G99 استفاده می‌کند که در نسل قبلی، یعنی A15 4G نیز به کار رفته بود. این دستگاه دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است و شیار microSD آن از کارت‌های حافظه تا ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند. در مورد وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری اطلاعاتی ارائه نشده است، بنابراین به نظر نمی‌رسد که این ویژگی بازگردد.

در بیانیه مطبوعاتی به قیمت اشاره‌ای نشده، اما با توجه به قیمت‌های گذشته مدل‌های A15 و A15 5G، انتظار می‌رود که مدل 4G حدود 50 یورو ارزان‌تر باشد. گفته شده است که سامسونگ گلکسی A16 4G در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی موجود خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا