نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت اج 130 با تنظیمات بهبود یافته و موارد دیگر منتشر شد

مایکروسافت نسخه جدید اج 130 را در کانال پایدار منتشر کرده است. آخرین به‌روزرسانی این مرورگر شامل پیشرفت‌ها و اصلاحات جزئی، به علاوه تغییرات بیشتر قابل توجهی مانند بهبود ناوبری تنظیمات است. اکنون، دسترسی سریع به تنظیمات محبوب، اقدامات رایج در صفحات شلوغ و فهرست مطالب فراهم شده است (به‌روزرسانی‌های تنظیمات به صورت تدریجی ارائه می‌شوند).

در اینجا تغییرات با به‌روزرسانی ویژگی‌ها آورده شده است:

  • Token Binding: این ویژگی که از گواهی‌های رمزنگاری در هر دو سر اتصال TLS برای بستن شکاف امنیتی توکن‌های حامل استفاده می‌کرد، در نسخه 130 مایکروسافت اج منسوخ شده است. همچنین، خط مشی AllowTokenBindingForUrls اکنون منسوخ شده است.
  • خط مشی‌های زمینه مرورگر کوپایلت: خط مشی EdgeEntraCopilotPageContext در نسخه 130 مایکروسافت اج در دسترس قرار خواهد گرفت و جایگزین خط مشی CopilotCDPPageContext می‌شود. خط مشی CopilotCDPPageContext در نسخه 130 منسوخ شده و در نسخه 133 اج منسوخ خواهد شد.
  • ارتقاء تنظیمات و بهبود قابلیت پیمایش صفحه تنظیمات: مایکروسافت اج با معرفی سه بهبود در ناوبری تنظیمات اج، جستجوی تنظیمات مرورگر را کارآمدتر کرده است.
  • اج در macOS اکنون لینک‌ها را به طور یکپارچه در Teams باز می‌کند: زمانی که اج به عنوان مرورگر پیش‌فرض برای باز کردن لینک‌های وب در Teams تنظیم شده باشد، لینک‌ها در چت Teams از طریق اج باز می‌شوند و مرورگر با پروفایلی که با پروفایل احراز هویت شده همخوانی دارد، راه‌اندازی می‌گردد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا از تجربه‌ای یکپارچه در مرور بهره‌مند شوند که هویت و داده‌های کاربری آن‌ها را در برنامه‌های مایکروسافت یکپارچه می‌سازد.

علاوه بر این، مایکروسافت اج 130 تغییراتی در سازگاری سایت‌ها داشته است، مانند پشتیبانی از URLهای با طرح‌های غیرمعمول (مانند git://example.com)، قابلیت تمرکز بر روی محفظه‌های اسکرول با استفاده از صفحه کلید، و بهبود انتقال فرهنگ لغت فشرده با استفاده از فرمت‌های Brotli و Zstandard. برای به‌روزرسانی مایکروسافت اج به آخرین نسخه، می‌توانید به Menu > Help and Feedback > About یا edge://settings/help مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا