موبایل و تبلت

این گوشی ها بیشترین عمر باتری را به شما می دهند

عوامل متعددی بر طول عمر باتری گوشی تأثیر می‌گذارند که فراتر از ظرفیت آن هستند، از این رو، بررسی دقیق مشخصات فنی می‌تواند دشوار باشد. اگرچه راه‌هایی برای افزایش عمر باتری وجود دارد، اما اقدامات دستی که می‌توان انجام داد محدود است. با این حال، می‌توانید اطمینان داشته باشید که برخی گوشی ها قطعاً عمر باتری برجسته‌ای را ارائه می‌دهند.

آیفون 16 پرو مکس

اگر از قبل در اکوسیستم اپل هستید، آیفون 16 پرو مکس انتخابی بی‌نظیر است. این دستگاه، جدیدترین و قدرتمندترین آیفونی است که تاکنون توسط اپل عرضه شده، بنابراین اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که نه تنها دوام بالایی داشته باشد بلکه به راحتی از پس کارهای سنگین برآید، این گوشی باید انتخاب شما باشد.

ظرفیت باتری آن شاید در مقایسه با استاندارد 5000 میلی‌آمپر ساعتی تلفن‌های اندرویدی چشمگیر نباشد، اما تراشه A18 Pro موجود در آیفون 16 پرو مکس به قدری کارآمد است که مصرف باتری را به شدت کاهش می‌دهد و انرژی بیشتری را برای مدت زمان طولانی‌تری فراهم می‌آورد.

  • ظرفیت باتری: 4685 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: تا 50 درصد در 30 دقیقه با آداپتور 20 واتی

ایسوس راگ فون 8 و 8 پرو

گوشی های ROG ایسوس همواره برای گیمرها طراحی شده‌اند، اما راگ فون 8 بیشتر به یک دستگاه پرچمدار شباهت دارد. این بدان معناست که طراحی آن ظریف‌تر، بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر، حاشیه‌های کمتر، OIS، لنز تله‌فوتو مخصوص، دوربین سلفی با سوراخ، شارژ بی‌سیم و استاندارد IP68 را شامل می‌شود.

در حالی که همچنان از یک باتری قدرتمند 5500 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه‌ی بسیار کارآمد اسنپدراگون 8 نسل 3، جک هدفون، خنک‌کنندگی عالی، تریگرهای شانه‌ای قابل تعویض، دو پورت USB-C برای شارژ در حین بازی در حالت افقی و یک صفحه نمایش LED مخفی در پشت که واقعاً کاربردی است، بهره می‌برد.

  • ظرفیت باتری: 5500 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: 100 درصد در 39 دقیقه با آداپتور 65 وات

رد مجیک 9S پرو

رد مجیک 9S پرو از ایسوس راگ فون با باتری بزرگ 6500 میلی آمپر ساعتی که در این لیست بزرگترین است، یک سطح بالاتر قرار دارد. با این حال، قبل از کلیک بر روی دکمه خرید، در نظر داشته باشید که این گوشی برای بازار خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال، دوربین جلویی زیر صفحه نمایش قرار دارد که، هرچند ظاهری مدرن به گوشی می‌بخشد، اما کیفیت تصاویر و ویدیوهای سلفی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، این دستگاه فاقد گواهینامه رسمی IP68 است، زیرا فن خنک‌کننده داخلی آن از آب و گرد و غبار محافظت نمی‌کند. همچنین، دوربین تله‌فوتو در پشت نیست، پس اگر به دنبال گرفتن عکس‌های پرتره هستید، ممکن است ناامید شوید. در نهایت، رد مجیک 9S پرو را تنها زمانی باید خریداری کنید که به دنبال تجربه بازی‌های سنگین هستید، مایل به داشتن صفحه‌نمایش بدون حاشیه هستید و محدودیت‌های آن برایتان اهمیتی ندارد.

  • ظرفیت باتری: 6500 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: 100 درصد در 35 دقیقه با آداپتور 80 واتی

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا از یک نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد که اندکی قدرتمندتر و کارآمدتر است، این امر به آن امکان می‌دهد تا در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی با ظرفیت باتری مشابه، برتری داشته باشد. حتی با انجام وظایف سنگین‌تر، فعالیت‌های روزمره مانند مرور وب، تماشای ویدیو و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تأثیر اندکی بر مصرف باتری دارند.

با فعال کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و محدود کردن برنامه‌ها و صفحه نمایش اصلی، می‌توانید عمر باتری اس 24 اولترا را به طور قابل توجهی افزایش دهید و تنها به برنامه‌های ضروری اجازه فعالیت دهید. این ویژگی می‌تواند بسیار مفید باشد اگر باتری شما کم است و دسترسی به پریز برق یا شارژر ندارید، اما نیاز دارید که همچنان در دسترس باشید. علاوه بر این، این گوشی دارای یک سیستم دوربین پیشرفته، قلم S Pen و بدنه‌ای از جنس تیتانیوم است.

  • ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: تا 65 درصد در 30 دقیقه با آداپتور 45 واتی

ناتینگ فون (2a) پلاس

اگر به دنبال گوشی‌ای مقرون‌به‌صرفه و متفاوت از سایر محصولات بازار هستید که همه‌ی ویژگی‌های اساسی را دارا باشد و شخصیتی منحصربه‌فرد داشته باشد، ناتینگ فون (2a) پلاس گزینه‌ی مناسبی است. این گوشی در واقع نسخه‌ی ساده‌شده‌ای از ناتینگ فون (2) است که در سال 2023 مورد بررسی قرار گرفت.

ویژگی بارز این دستگاه، رابط کاربری Glyph است که LEDهای پشتی دستگاه را می‌توان برای روشن شدن در زمان‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی کرد تا به عنوان نشانگری برای اعلان‌های مهم، پیام‌های افراد خاص و سایر موارد عمل کند. رابط کاربری Glyph به گونه‌ای طراحی شده که به عنوان یک ویژگی سبک زندگی عمل می‌کند و هدف آن کاهش زمان استفاده از نمایشگر است، اما حتی اگر آن را مفید نیابید و تمایلی به استفاده از آن نداشته باشید، دستگاه هنوز هم از نظر ارزش به قیمت برتری دارد.

  • ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: تا 50 درصد در 21 دقیقه با آداپتور 50 واتی

سامسونگ‎ گلکسی A16

گلکسی A16 سامسونگ پیشنهاد اولیه‌ای برای سال 2024 است و با توجه به قیمتی که دارد، یک معامله استثنایی به شمار می‌رود. این تنها به خاطر باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن نیست، بلکه به این دلیل است که این گوشی اولین دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ی شرکت است که با شش سال به‌روزرسانی اصلی اندروید عرضه می‌شود، به این معنی که A16 تا اکتبر 2030 به‌روزرسانی خواهد شد.

هیچ گوشی اندروید دیگری در این رنج قیمتی این مدت پشتیبانی نمی‌شود. سامسونگ همچنین دارای استاندارد IP54 است و با پردازنده‌ای قدرتمندتر و افزایش اندازه نمایشگر به 6.7 اینچ می‌باشد. با توجه به اینکه احتمالاً قرار نیست کارهای سنگینی با این دستگاه انجام دهید، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای یک روز کامل یا حتی بیشتر کافی است و اگر بودجه‌ی محدودی دارید و به طول عمر دستگاه اهمیت می‌دهید، این گوشی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند.

  • ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: 25 وات

وان پلاس 12R

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده نمی‌توانند ادعا کنند که با پرچم‌داران روز رقابت می‌کنند، اما وان پلاس 12R به نحوی همچنان موفق به انجام این کار می‌شود. باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی به همراه تراشه‌ی کارآمد اسنپدراگون 8 نسل 2 به آن امکان می‌دهد تا عمر باتری بهتری نسبت به برخی از تلفن‌های 1000 دلاری ارائه دهد.

این دستگاه همچنین دارای گواهینامه IP64 و محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 در جلو است. و اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، از شارژ 100 واتی پشتیبانی می‌کند و برای خریداران آمریکایی، یک آداپتور 80 واتی در جعبه قرار دارد.

  • ظرفیت باتری: 5500 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ سیمی: 100 درصد در 26 دقیقه با آداپتور 100 وات

در کل، اگر عمر باتری برای شما اولویت دارد، این دو گوشی بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در سال 2024 خریداری کنید. با هر کدام از این دو نمی‌توانید اشتباه کنید، اما بسته به بودجه‌تان، گزینه‌های شما ممکن است محدود شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا