نرم افزار و اینترنت

Blender و سایر اپلیکیشن های ویندوز برای کامپیوترهای اسنپدراگون ایکس در دسترس هستند

در ابتدای امروز، کوالکام کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود را برگزار کرد و در آن، پردازنده پرچمدار جدید خود برای گوشی‌های هوشمند، اسنپدراگون 8 الیت، را معرفی نمود. با این وجود، این شرکت تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و پلاس مبتنی بر آرم که به تازگی برای کامپیوتر ویندوز 11 تولید شده‌اند را نیز مورد توجه قرار داد.

در حالی که کوالکام امروز هیچ اپلیکیشنی برای تراشه‌های نسل بعدی سری اسنپدراگون ایکس اعلام نکرد، اما خبر داد که چندین اپلیکیشن تولید محتوا برای ویندوز اکنون یا به زودی از تراشه‌های ساخت کوالکام برای دستگاه‌های ویندوز 11 که به عنوان کوپایلت پلاس پی‌سی ها شناخته می‌شوند، پشتیبانی خواهند کرد.

کوالکام در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که Blender، مجموعه معروف ایجاد محتوای سه‌بعدی متن‌باز که به طور گسترده‌ای در صنعت فیلم و تلویزیون استفاده می‌شود، یکی از این اپلیکیشن هاست. نسخه جدید Blender برای کامپیوترهای ویندوز مبتنی بر کوالکام ایکس هم اکنون از وب‌سایت Blender قابل دانلود است. کوالکام همچنین اعلام کرد که به عضویت بنیاد Blender درآمده است.

به علاوه، برای برنامه جدید Blender، یک افزونه رایگان مبتنی بر NPU در گیت هاب موجود است. کوالکام اعلام کرد که با استفاده از یک شبکه عصبی، رندر را روی NPU با سرعت بالا انجام می‌دهد و این فرآیند زمان لازم برای تبدیل فایل سه‌بعدی اولیه به یک تصویر دوبعدی با کیفیت بالاتر را با استفاده از هوش مصنوعی کاهش می‌دهد. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه تراشه‌های نسل دوم اسنپدراگون X توسط کوالکام منتشر نشده است..

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا