موبایل و تبلت

ISP AI اسنپدراگون 8 الیت بعد جدیدی را در عکاسی با موبایل باز می کند

چیپست جدید کوالکام در بسیاری از زمینه‌ها بهبود یافته است، اما توجه ویژه‌ای به پیشرفت‌های دوربین شده است. Snapdragon 8 Elite در این زمینه از انتظارات پیشی گرفته، با ارائه قابلیت‌های عکاسی هوش مصنوعی که پیشتر تنها در فضای ابری ممکن بود. دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت، قابلیت‌های عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی را به نحو بی‌سابقه‌ای ارائه می‌دهند، به لطف ISP هوش مصنوعی جدیدی که برای همکاری عمیق با NPU شش‌ضلعی چیپست طراحی شده و قدرت و کارایی جدیدی را معرفی می‌کند.

ISP AI جدید اسنپدراگون 8 الیت، توان پیکسل را 35 درصد افزایش داده و به 4.3GP/s رسانده است. این چیپست قادر است تصاویر را از سه سنسور 48 مگاپیکسلی به طور همزمان با سرعت 30 فریم بر ثانیه، یا از یک سنسور تا 108 مگاپیکسلی با همان سرعت، و همچنین از سنسورهای تا 320 مگاپیکسلی ضبط کند. تغییرات بنیادینی در نحوه پردازش تصاویر توسط دستگاه‌ها اعمال شده است.

در گذشته، ISP اولین پردازش تصویر را انجام می‌داد و سپس برای پردازش‌های بعدی آن را به NPU Hexagon ارسال می‌کرد. با اصلاح لینک مستقیم Hexagon در اسنپدراگون 8 الیت، NPU اکنون می‌تواند برای نخستین بار به طور مستقیم به داده‌های خام حسگر دسترسی پیدا کند، که این امر اجرای پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در زمان واقعی و با سرعت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه ممکن می‌سازد.

این امر همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری را به تولیدکنندگان دستگاه می‌دهد تا الگوریتم‌های خود را در هر مرحله از خط لوله پردازشی پیاده‌سازی کنند. مزیت دیگر این است که دستیاران هوش مصنوعی حالا می‌توانند مستقیماً آنچه را که دوربین می‌بیند، چه در حالت زنده و چه بر اساس درخواست، مشاهده کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که با اشیاء از طریق نمای زنده دوربین تعامل داشته و سوالاتی را مطرح کنند.

دستگاه‌هایی که با اسنپدراگون 8 الیت تجهیز شده‌اند، کیفیت تصویر بهبود یافته‌ای را به لطف ویژگی‌های چیپست مانند تقسیم‌بندی محدود ارائه می‌دهند. این قابلیت امکان تقسیم‌بندی تصویر را به بیش از 250 لایه برای بهینه‌سازی دقیق‌تر فراهم می‌کند و  Insight AI بلادرنگ، مجموعه‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی را به کار می‌گیرد که رنگ‌های طبیعی پوست و آسمان را حتی در شرایط نوری دشوار بهبود می‌بخشد.

هوش مصنوعی نیز در سه جنبه کلیدی عکاسی با موبایل: فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل خودکار سفیدی، به کار رفته است. ویژگی‌هایی مانند پاک‌کن اشیاء ویدیویی که پیشتر تنها در فضای ابری موجود بودند، اکنون مستقیماً روی دستگاه قابل اجرا هستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا عناصر ناخواسته را از ویدیوها به طور ایمن در تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های خود حذف کنند.

تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل می‌توانند از پیشرفت‌های اسنپدراگون 8 الیت استفاده کنند و آن‌ها را با الگوریتم‌های پردازش تصویر و ویژگی‌های هوش مصنوعی ترکیب کنند تا تجربه‌ای پیشرفته در کاربری ارائه دهند. با توجه به اینکه بسیاری از شرکای کوالکام، از جمله سامسونگ، برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت را در هفته‌های آتی عرضه کنند، زمان زیادی تا مشاهده این ویژگی‌ها در دستگاه‌های مصرف‌کننده باقی نمانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا