موبایل و تبلت

Boox Palma 2 با پردازنده سریع و حسگر اثر انگشت از راه رسید

گوشی Boox Palma 2، نسخه جدیدی از کتابخوان الکترونیکی محبوب این شرکت که اندازه‌ای مشابه تلفن هوشمند دارد. Palma 2 با پردازنده‌ای سریع‌تر به منظور بهبود عملکرد رابط کاربری و اجرای نسخه جدیدتری از اندروید، برخی از نقاط ضعف نسخه قبلی را رفع کرده است. Boox Palma 2 در رنگ‌های سفید عاجی و سیاه فیروزه‌ای عمیق، با قیمت 279.99 دلار برای پیش‌خرید در دسترس است که همان قیمت نسخه اصلی است.

این دستگاه همچنان گران‌تر از برخی از کتابخوان‌های الکترونیکی برتر بازار است، از جمله Kindle Paperwhite Signature Edition که به تازگی با قیمت 199.99 دلار معرفی شده و دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و رابط کاربری صاف‌تری نسبت به Palma اصلی است. اندازه کوچک و دسترسی به هزاران برنامه، Palma را به یک جایگزین محبوب برای Kindle و Kobo تبدیل کرده، و Boox این فرمول را در Palma 2 تکرار می‌کند.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.13 اینچی 300ppi E Ink Carta 1200 است (که نسلی قدیمی‌تر از آنچه در جدیدترین Kindle Paperwhite استفاده می‌شود) و دوباره با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده است. Boox اطلاعات دقیقی منتشر نکرده، اما اعلام کرد که Palma 2 جدید از یک “پردازنده هشت هسته‌ای سریع‌تر” بهره می‌برد که امیدواریم به بهبود سرعت رابط کاربری کتابخوان الکترونیکی کمک کند.

علاوه بر این، به جای اندروید 11، از اندروید 13 استفاده می‌کند. این نسخه هنوز چند نسل از آخرین نسخه اندروید عقب است، اما این بدان معناست که Palma 2 از ویژگی‌های جدیدتری مانند کپی و چسباندن بهبود یافته بهره‌مند خواهد شد و احتمالاً چندین سال بیشتر از نسخه اصلی پشتیبانی از برنامه‌ها را ادامه خواهد داد. ارتقای قابل توجه دیگر برای Palma 2 اضافه شدن یک حسگر اثر انگشت است که در دکمه پاور آن ادغام شده، که ایمن کردن دستگاه را آسان‌تر می‌کند و در عین حال می‌توانید به سرعت قفل آن را تنها با یک دست باز کنید.

گرچه تصاویر منتشر شده از ابتدای هفته نشان می‌دهند که Boox ممکن است دوربین‌ها را از خواننده‌های الکترونیکی اندازه گوشی‌های هوشمند خود حذف کند، اما این موضوع تنها برای نسخه‌ای از Palma که مختص چین است صادق است. Palma 2 همچنان دارای دوربین 16 مگاپیکسلی پشتی با فلاش است که به گفته‌ی شرکت برای دیجیتالی‌سازی اسناد کاربردی است.

همراه با Palma 2، این شرکت دو دستگاه جدید برای یادداشت‌برداری الکترونیکی معرفی کرده است. تبلت Note Air4 C با صفحه‌نمایش 10.3 اینچی و نمایشگر رنگی Kaleido 3 E Ink جدید با نرخ تازه‌سازی بهبود یافته و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، که Boox می‌گوید این تبلت را 50 درصد سریع‌تر از مدل قبلی می‌کند. Note Air4 C به قیمت 499.99 دلار همچنین مجهز به اندروید 13 است و دارای رابط کاربری جدید شبیه به تبلت است که به گفته‌ی شرکت، سازماندهی و شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی و برنامه‌ها را آسان‌تر می‌کند.

Boox Note Max جدید، تبلتی سیاه و سفید با قابلیت استفاده از قلم استایلوس است که دارای صفحه‌نمایش 13.3 اینچی E Ink Carta 1300 و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی است. Note Max با ضخامت تنها 4.6 میلی‌متر، تقریباً نصف ضخامت Boox Palma 2 است. اما برخلاف دو دستگاه دیگر Boox که امروز معرفی شده‌اند، تا چند هفته‌ی دیگر برای پیش‌سفارش از فروشگاه آنلاین شرکت در دسترس نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا