نرم افزار و اینترنت

آپدیت بعدی ویندوز شما باید خیلی سریعتر نصب شود

زمان آن رسیده که کاربران ویندوز 11 اخبار خوشایندی در مورد به‌روزرسانی‌ها دریافت کنند. مایکروسافت به تازگی در پست وبلاگ اخیرش اعلام کرده که با استفاده از پشته سرویس 24H2، به‌روزرسانی‌ها تا 45.6 درصد سریع‌تر از نسخه‌های پیشین ویندوز انجام می‌شوند. به‌روزرسانی‌های آتی منابع کمتری از سیستم به کار می‌گیرند و زمان راه‌اندازی مجدد نیز سریع‌تر خواهد بود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط مایکروسافت روی کامپیوترهایی که 18 ماه به‌روزرسانی نشده بودند و همچنین روی دستگاه‌هایی که به طور منظم به‌روز می‌شدند، پیشرفت‌های چشمگیری مشاهده شده است. در کامپیوترهایی که به خوبی نگهداری شده‌اند، زمان نصب 45.6 درصد سریع‌تر، زمان راه‌اندازی مجدد 39.7 درصد سریع‌تر و استفاده از پردازنده 15.3 درصد کمتر بوده است.

در یک مورد غیر معمول با یک کامپیوتر قدیمی که 18 ماه به‌روزرسانی نشده، زمان نصب 43.6 درصد سریع‌تر، زمان راه‌اندازی مجدد 33.5 درصد سریع‌تر و استفاده از پردازنده 25 درصد کمتر بوده است. مایکروسافت اعلام کرده است که با استفاده از روش‌های متنوعی مانند پردازش موازی، به پیشرفت‌هایی دست یافته که به کامپیوترهای شخصی امکان می‌دهد تا چندین بخش از به‌روزرسانی‌ها را به صورت همزمان اجرا کنند.

یکی دیگر از روش‌های به کار گرفته شده، استفاده از حافظه کش هوشمند است که اطلاعات پردازش شده پیشین را ذخیره می‌کند، بنابراین دیگر نیازی نیست کامپیوتر شما یک عملیات را دوبار انجام دهد. این حافظه کش هوشمند به سرعت بخشیدن به به‌روزرسانی‌هایی که پیش از این زمان‌بر بودند، کمک شایانی کرده است.

در نهایت، به‌روزرسانی ویندوز 11 با بررسی میزان RAM موجود در کامپیوتر و اصلاح فرآیند به‌روزرسانی برای جلوگیری از کاهش سرعت، از مزایای حافظه دسترسی تصادفی بهره می‌برد. مایکروسافت با این عبارت خلاصه کرده است که “آخرین نسخه ویندوز زمان کمتری از CPU برای به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه استفاده می‌کند (پیشرفت 15.3 تا 25 درصد).

آزمایش‌ها نیز نشان داده‌اند که به‌روزرسانی‌ها حتی برای نصب (43.6 تا 45.5 درصد) و راه‌اندازی مجدد سریع‌تر هستند، که زمان بی‌کاری سیستم را (33.5 تا 39.7 درصد) کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مایکروسافت اخبار خوب دیگری نیز داشت: ساختار برنامه‌های غیرسیستمی و سیستمی در مجموعه فایل‌های به‌روزرسانی (UUP) را بازطراحی کرده است. مرورگر اج در طول به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های مهم، 200 مگابایت فضای بیشتری را ذخیره می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا