نرم افزار و اینترنت

اپل نوار لغزنده صدا را روی صفحه قفل آیفون با iOS 18.2 بازگرداند

ویژگی‌های Apple Intelligence سرانجام به آیفون‌ها راه یافتند. اپل که از زمان WWDC 2024 در مورد Apple Intelligence سخن گفته بود، اکنون با به‌روزرسانی iOS 18.2، این ویژگی‌ها را به دستگاه‌های پشتیبانی‌شده می‌آورد. کاربران می‌توانند از ویژگی‌های Apple Intelligence نظیر Genmoji، Image Playground و ادغام ChatGPT با سیری و ابزارهای نوشتاری در برنامه‌های متنوع iOS بهره‌مند شوند.

نکته جالب توجه این است که اپل قابلیتی را که پس از انتشار iOS 16 در سال 2022 حذف شده بود، بازمی‌گرداند. این قابلیت، نوار لغزنده صدا بود که از صفحه قفل آیفون حذف و تنها هنگام استفاده کاربر از AirPlay نمایان می‌شد. اکنون با نصب بتای iOS 18.2، کاربران قادر به بازگرداندن و کنترل مستقیم صدا از صفحه قفل هستند. برای فعال‌سازی، به بخش Settings > Accessibility > Audio and Visual بروید و گزینه Always Show Volume Control را فعال کنید.

پس از فعال‌سازی، در هنگام استفاده از هدفون یا دستگاه‌های بلوتوثی و حتی بلندگوی داخلی آیفون، نوار لغزنده صدا همواره بر روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود. در آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 18.2، اپل ویژگی هوش بصری مشابه با گوگل لنز را اضافه کرده که با هدایت دوربین به سوژه‌های مختلف، اطلاعات تکمیلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ویژگی قادر به خواندن متن در تصاویر و استفاده از داده‌های مکانی موجود در آنها است.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید از گوگل یا ChatGPT بهره ببرید. برای دسترسی به این ویژگی، کافی است دکمه کنترل دوربین را روی صفحه قفل نگه داشته و برای اطلاعات بیشتر عکس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا