فناوری

با ویژگی ضبط جدید استیم، کلیپ های بازی را با حداقل منابع ثبت کنید

چند ماه پیش، Valve ویژگی Steam Game Recording را به عنوان جایگزینی برای نرم‌افزارهای ضبط بازی و برنامه‌های فروشندگان گرافیکی مانند AMD و Nvidia معرفی کرد. امروز، این ویژگی از حالت بتا خارج شده و اکنون برای تمام بازی‌های Steam در دسترس است تا کاربران بتوانند «فیلم‌های گیم‌پلی خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند، در حالی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا هیچ لحظه‌ای از دست نرود».

مجموعه‌ای از ویژگی‌های Steam Game Recording به بازیکنان این امکان را می‌دهد که بازی‌های خود را از طریق ضبط پس‌زمینه برای ذخیره سریع کلیپ‌های برجسته یا به صورت دستی با استفاده از ضبط و توقف، که هر دو از طریق کلیدهای میانبر قابل دسترسی هستند، ضبط کنند. حتی می‌توان مدت زمان و کیفیت ضبط را برای هر بازی به صورت جداگانه تنظیم کرد و گزینه‌ای برای «عدم ضبط» نیز وجود دارد.

با استفاده از Steam Overlay، ولو گزینه‌ای برای پخش مجدد نیز فراهم آورده است. این امکان به کاربران Steam اجازه می‌دهد تا به سرعت آخرین ضبط‌های خود را مرور و بررسی کنند تا ببینند در بازی‌هایشان چه اتفاقاتی رخ داده است. برخی بازی‌ها با پشتیبانی رسمی از جدول زمانی و نشانگرهای رویداد عرضه می‌شوند.

در این حالت، ضبط به طور خودکار رویدادهای کلیدی مانند کشتار را مشخص می‌کند و زمان‌های صرف شده در لابی‌ها و منوها را نیز برجسته می‌سازد تا کاربران بتوانند به راحتی آن‌ها را از کلیپ‌ها حذف کنند. در حال حاضر، معلوم نیست که چه تعداد بازی‌های دیگر به جز Counter-Strike 2 و Dota 2 متعلق به Valve از این قابلیت‌های پیشرفته‌ی Timeline پشتیبانی می‌کنند، اما یک SDK و API برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث موجود است تا این عملکرد را در بازی‌های خود پیاده‌سازی کنند.

Valve در مورد عملکردی که بازیکنان می‌توانند از قابلیت ضبط بازی Steam انتظار داشته باشند، توضیح داده است:

Steam Game Recording به گونه‌ای طراحی شده که کمترین تأثیر را بر منابع کامپیوتری بازی که در حال اجرا است، داشته باشد. این قابلیت از کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD برای کاهش هزینه‌های عملکردی در ایجاد فیلم‌های ضبط شده بهره می‌برد. در صورت اجرا بر روی سیستم‌های فاقد کارت گرافیک، از پردازنده سیستم برای ضبط فیلم‌ها استفاده می‌شود، که ممکن است بر عملکرد آن سیستم‌ها تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

Valve همچنین ابزارهای داخلی برای ویرایش کلیپ‌های ضبط شده را در اختیار دارد که در رابط کاربری ضبط و گالری تصاویر جدید در Steam قابل دسترسی هستند. در دوره بتا، Valve امکانات ذخیره و به اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ضبط شده را توسعه داده است.

بازیکنان می‌توانند مستقیماً از طریق Steam کلیپ‌ها را به صورت فایل‌های MP4 صادر کنند، آن‌ها را به دستگاه دیگری (مانند رایانه شخصی یا Steam Deck) ارسال کنند، از طریق کد QR آن‌ها را در دستگاه‌های تلفن همراه به اشتراک بگذارند، و حتی یک پیوند موقت ایجاد کنند تا مستقیماً از طریق Steam قابل مشاهده باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا