سخت افزار

انویدیا DLSS 4 با قابلیت Multi Frame Generation را معرفی کرد

انویدیا امروز از پیشرفت قابل توجهی در فناوری Deep Learning Super Sampling (DLSS) رونمایی کرد. DLSS 4 با قابلیت‌های جدید رندر عصبی، به پردازنده‌های گرافیکی جدید سری RTX 50 این امکان را می‌دهد که Multi Frame Generation را انجام دهند و تا سه فریم اضافی برای هر فریم رندر شده به‌طور سنتی تولید کنند. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا نرخ فریم را تا هشت برابر بیشتر از روش‌های سنتی افزایش دهند. به گفته انویدیا، این ارتقا به اندازه‌ای تاثیرگذار است که امکان تجربه بازی با کیفیت 4K و 240 فریم در ثانیه را فراهم می‌سازد.

همچنین، این به‌روزرسانی بر روی تمامی پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX قابل اجرا است و بازی‌هایی که از DLSS، Ray Reconstruction، Super Resolution و DLAA استفاده می‌کنند، می‌توانند به مدل‌های جدید هوش مصنوعی ترانسفورماتور که مشابه فناوری‌های موجود در ابزارهایی چون ChatGPT هستند، ارتقا یابند. انویدیا ادعا می‌کند که مدل جدید نسل فریم 40 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی است و حدود 30 درصد از VRAM کمتری مصرف می‌کند. با جایگزینی شبکه‌های عصبی کانولوشنال قدیمی با مدل جدید ترانسفورماتور، انتظار می‌رود که پیکسل‌های تولید شده دارای کیفیت بالاتر، جزئیات بیشتر و پایداری بهتری در صحنه‌ها باشند.

انویدیا اعلام کرده است که 75 بازی و اپلیکیشن در روز اول از Multi Frame Generation پشتیبانی خواهند کرد. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Alan Wake 2، Cyberpunk 2077، Jones and the Great Circle، و Star Wars Outlaws اشاره کرد که با عرضه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 در پایان ژانویه از آن بهره‌مند خواهند شد. همچنین، “بیش از 50 بازی” از ویژگی‌های جدید DLSS مبتنی بر ترانسفورماتور پشتیبانی خواهند کرد که قابل اجرا بر روی سخت‌افزارهای GeForce RTX هستند.

به‌علاوه، DLSS 4 بیش از دو سال پس از معرفی DLSS 3 که به‌منظور بهبود عملکرد در بازی‌ها ارائه شده، به بازار آمده است. در آگوست 2023، انویدیا DLSS 3.5 را با تکنیک‌های جدید بازسازی اشعه مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت رهگیری پرتوها معرفی کرد. در سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که اکنون بیش از 600 بازی و برنامه با پشتیبانی از تکنولوژی RTX در دسترس هستند.

DLSS 4 بیش از دو سال پس از معرفی DLSS 3 با تولید فریم توسط انویدیا برای افزایش عملکرد در بازی‌های مختلف عرضه شد. سپس انویدیا DLSS 3.5 را در آگوست 2023 با تکنیک بازسازی پرتوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت رهگیری پرتو و رهگیری مسیر در عناوین منتخب معرفی کرد. در آگوست سال گذشته، انویدیا فاش کرد که اکنون بیش از 600 بازی و برنامه با پشتیبانی از RTX دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا